Erőre kapott a fogyasztói bizalom

A kijárási korlátozások enyhítése után májusban megugrott a fogyasztók bizalmi indexe, a nyár során tovább erősödött.

2020. 07. 10. 9:06
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Májusban nagyot ugrott, június-júliusban pedig visszafogottabban korrigálta a korábbi mínuszokat a GKI Gazdaságkutató által mért fogyasztói bizalmi index – közölték. Az index májusban a koronavírus lassú lecsengése és az áprilisi erős bizonytalanság enyhülése következtében 11,3 ponttal emelkedett, majd júniusban 5,7, júliusban 5,9 ponttal nőtt tovább, s ezzel összességében az áprilisi zuhanás 61 százalékát dolgozta le.

Az index jelenleg a 2015 őszén mért szinten áll – jelezte a GKI az online adatfelvétellel megállapított tendenciát.

Közvetlenül a korlátozások után visszafogottabban fogyasztottak a családok, mivel előtte jelentősen felhalmozták otthoni készleteiket
Fotó: Teknős Miklós

Júliusban a fogyasztói bizalmi indexet alkotó négy részmutató mindegyike javult. A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását immár közepesen javulónak értékeli, míg az áprilisi esésének 54 százalékát dolgozta vissza három hónap alatt a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése.

Fogyasztói bizalmi index
GKI 2020. július

A legnagyobb esést elszenvedő alindex – amely a munkanélküliek számának jövőbeli alakulását méri – áprilisi esésének több mint a felét tudta ledolgozni három hónap alatt, miközben a tavaszi sokkhatás legkevésbé a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességét érintette, mivel májusban az ezt mutató index szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta, míg júniusban stagnált, majd júliusban 5,1 ponttal emelkedett (amely mostanra jóval a februári szint alatt áll).

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.