Nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tramtrain vonalán, a 17,6 milliárd forintért szállítandó járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Mint a leendő üzemeltető MÁV-Start közzétette, összesen kétszázan férnek majd fel rá, 92 utas tud leülni, akik nyolc dupla ajtón léphetnek fel a járműre.
A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer a települések között, ilyenkor dízelmotor hajtja a szerelvényt, míg a városon belül a felsővezetékből kapja az áramot. Éppen erről, a felsővezetékek üzemeltetéséről szól a MÁV-Start minapi ajánlati felhívása. Az uniós közbeszerzési értesítőben olvasható tájékoztatás szerint a beszerzés tárgya egy, a vasúti és közúti-vasúti felsővezetéki hálózat üzemeltetésére, karbantartására alkalmas, a vasúti pályán sínvezető kerekekkel közlekedni tudó, a vasúti pályát közúton is megközelíteni képes, közúti-vasúti kétéltű felsővezeték-szerelő és karbantartó, zárt felépítménnyel rendelkező jármű.
A különleges kétéltű telephelye a Szeged-Rókus vasútállomás lesz, és ugyancsak Szegeden, de a rendező pályaudvaron építtet a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő csaknem háromezer négyzetméteres járműkarbantartó csarnokot a tramtrain járművek részére. A csarnokban nagy teljesítményű daruk, emelők, diagnosztikai műszerek, többek közt egy ultrahangos, kerékrepedést vizsgáló berendezés kap helyet. Másfél kilométernyi vasúti vágányt és csaknem négyszáz méternyi közutat is létesítenek a telepen belül. A nyertes ajánlattevő feladata a kiviteli tervek elkészítése, továbbá a próbaüzemek, próbajáratok, átadás-átvételi eljárások lefolytatása és sikeres lezárása.

Fotó: MTI/ Máthé Zoltán
A járművek beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években újították fel, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, azonban most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi tramtrain járatok százas tempóját. Egyes szakaszokon két vágány épül, hogy a szerelvények megállás és várakozás nélkül tudják egymás útját keresztezni.