Nagy István: Felértékelődött az élelmiszeripar szerepe

Az elmúlt hónapokban, a veszélyhelyzetben felértékelődött a hazai élelmiszeripar szerepe, nemzetbiztonsági érdek, hogy az élelmiszerellátás jellemzően magyar forrásból történjen – jelentette ki Nagy István agrárminiszter csütörtökön Veszprémben, miután meglátogatta az Unilever veszprémi jégkrémgyárát.

Forrás: MTI2020. 08. 27. 18:01
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miniszter hangsúlyozta, hogy ez feltételezi az élelmiszeripar fejlesztését is. Ezért is dolgozták ki az élelmiszeripari támogatási programot, amelyre a kormány 8 milliárd forintot különített el.

A fenntarthatóság, a környezettudatosság és az élelmiszeripari termelés korszerűsítése, amelyet stratégiai partnerségben valósít meg a nagyvállalatokkal, szerepel az agrártárca legfontosabb célkitűzései között – mondta Nagy István.

Megjegyezte: a rászorulók is részesülnek a nagyvállalatoknak nyújtott támogatásból. Annak feltétele, hogy a cégek a támogatásuk 10 százalékát kitevő összegű adományozási szerződést kössenek a Karitatív Tanács valamelyik tagszervezetével vagy a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel.

Bár a kérelmek beadási ideje lejárt, a tervek szerint újra meghirdetik ezt a lehetőséget augusztus végén – tette hozzá.

A miniszter szólt arról, hogy az Unilever három hazai gyára 1991 óta több mint 200 millió eurós beruházást valósított meg.

Alberto Di-Leo, az Unilever magyar-horvát-bosnyák-szlovén üzletének vezetője elmondta, az Unilever számára Magyarország kiemelt közép- és kelet-európai központ.

Az Unilever Magyarország Kft. a magyar, szlovén, horvát és boszniai menedzsment folyamatok központja is, így mintegy 20 millió fogyasztó ellátásáért felel – fűzte hozzá.

Veszprémben a tengerentúlra is gyártanak többek között Magnum jégkrémet, a röszkei gyárban egyebek mellett Knorr levesporokat, a nyírbátori üzemben pedig fertőtlenítőket, öblítőket – mondta.

Tájékoztatása szerint az Unilever Magyarország Kft., amely a globális Unilever hazai leányvállalata, 2019-ben 9 százalékkal 116,9 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, az adózás előtti eredménye meghaladta a 2 milliárd forintot.

A vállalatcsoport 69 ország több mint 300 gyárában állít elő késztermékeket, 52 milliárd euró forgalmat bonyolított le 2019-ben.

Soós András veszprémi gyárigazgató jelentősnek nevezte stratégiai együttműködésüket az agrártárcával.

Közölte: a veszprémi jégkrémgyárban szezontól függően mintegy 650 ember dolgozik, 500 féle jégkrémből 70 millió litert gyártanak évente.

Mint mondta, a járványhelyzet következtében 2020 első hónapjaiban, a nem otthoni fogyasztásra szánt termékek esetében kiesés történt, nem állt le a gyártás, de szigorodtak a biztonsági szabályok.

Kiemelte: az elmúlt fél évtizedben jelentős automatizálás történt a gyárban, korszerűsödtek a gyártósorok.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.