Hidroplán kempingezésre, horgászásra

Sátor, horgászcsónak, függőágy, motoros hajó – egy új kétszemélyes hidroplán alakváltozásai.

Dr. Varga Sándor
2014. 08. 01. 8:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A héten Amerikában a világ legnagyobb pilótatalálkozóján, az AirVenture Oshkosh rendezvényen szó szerint leleplezték a Most Versatile Plane, röviden MVP repülőgépgyár kétszemélyes hidroplánjának életnagyságú makettjét. A repülőgép egy égi-vízi lakóhajó is, amely az eddigieknél komfortosabban szolgálhatja majd a vadvízi horgászturistákat és természetjárókat.

 

Csónaktest, felső és becsukható szárny, tolóhajtómű. A hidroplán jellege nem különbözik a napjainkban divatos kétszemélyes sztenderd megoldásoktól, mutattunk már ilyeneket a Hidroplánok blogban jó néhányat. Elég talán a francia Akoya, a magyar Szitakötő, a német Dornier S-ray 007 vagy az amerikai Icon A5 kompozit gépeket felidézni.

A nagy durranás a még nevesincs MVP 3. számú modellben az új funkciók egybegyúrása és variálása. Az eszköz a hidroplánon kívül. Propelleres hajó, amikor a kabintető hátrahajtásával gyakorlatilag egy kétszemélyes motorcsónak lesz belőle pillanatok alatt.

A kempinghajó gyors helyváltoztatásra képes. Ha nem kap a hal, akkor elég egy fél óra arra, hogy száz kilométerrel odébb más vízen próbálkozzanak a vacsorára valót megfogni.

A cég ötlete egy erős profi repülési és számítógépes hátszéllel rendelkező és ezt az életformát kedvelő baráti társaságból indult három éve. Majd a szervezés egy Cirrus és Sikorsky cégeket megjárt tervező nagyágyú csatlakozásával egy év múlva ért egy USA Delaware államában bejegyzett céggé.

A névválasztás is szokatlan, hiszen az Mvp.aero egy doménnév, nyilván hisznek az urak az internet kereskedelemszervező erejében. Majd csatlakozott hozzájuk egy volt amerikai szenátor, aktív repülőgépgyár-vezető, valamint sok tervezőmérnök és informatikus.

 

A modell jelenlegi állapotából többféle továbblépést kínál. A hidroplánt először kísérleti gépként és kit formájában ládába csomagolva forgalmaznák egy repülőgép-építő világhálózat szaktudására és anyagi erejére támaszkodva. Ez a könnyebb engedélyszerzés és a készpénzteremtő vonal.

Másfelől három éven belül piacra dobnák – szerintem akár Pontiac Aztek néven – az MVP kétszemélyes hidroplán könnyű repülőgép (LSA) kategóriába tartozó kétéltű, havon is megélő változatát, ahol az összes korábban említett versenytársakkal meg kell majd küzdenie a vevők kegyeiért.

 

Bíznak magukban, mert a pilótatalálkozón már kedvezményes letétet ajánlanak a hidroplán megvásárlására. Sőt, marketingelőnyként hosszabb távon egy olyan internetes közösséget is szerveznek, ahol a tagok érdekeltek lesznek a hidroplánok osztott idejű használatában vagy rövidebb idejű bérletében. Utóbbi a hajók, lakóautók, lakókocsik világában eléggé elterjedt megoldás.

A jövő héten a pilótatalálkozó további hidroplános híreit taglaljuk, egy kis ízelítő a magasból.

 

Ha tetszett a cikk, akkor ismerkedjenek meg a Vizirepülés.hu oldalunkon a pilótatalálkozó részét képező és a Winnebago tavon található hidroplánbázissal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.