Mintha egy kimerevített amerikai filmkocka elevenedne meg a borítón: széles karimájú kalap, vörösesbarna zakó, lehunyt szempár, szájszegletben hanyagul félrecsapott, égő cigi, kézben a „harcra kész” akusztikus gitár. Az arcon bódult, valószínűsíthetően néhány whisky utáni, amolyan „nekem minden mindegy” mosoly. Beszédes és elgondolkodtató. E miliő után vajon mi várhat a hanglemezvásárlóra? Miként a hangulat sugallja, texasi blues vagy hagyományos country? Azok biztosan nem. De ki kell ábrándítanunk azokat is, akik valamiféle akusztikus gitárra hangszerelt primitív kocsmadalokat vélnének a fekete barázdák között. Nem, itt egészen másról van szó! Egy csipetnyi reggae-ről, némi bluesról, adalékként egy kis dzsesszről; amúgy inkább sanzonról, folkról, valamint a pol beatnek nevezett műfajról. Ez utóbbi igencsak dívott a hatvanas évek Magyarországán.
Dévényi Ádámnak ’57-es születésűként szerencsére nem kellett megélnie, hogy bugyuta propagandaszöveget kántáljon a televíziós közvetítés mikrofonjába és mondjuk a máig megfejtetlen Kennedy-gyilkosság rejtélyéről értekezzen egy értékelhetetlen zöngeményben.
Adott viszont egy Bob Dylan, egy néhai Cseh Tamás vagy Dinnyés József karakterű dalszerző-előadó, s egyben egészen elképesztő vénával megáldott szövegíró. A politikára is fogékony, véleményének sokszor elég nyakatekert módon hangot adó dalszövegekkel. A nyolcvanas évek eleji szocialista kultúrpolitika cenzorai igencsak vakarhatták a fejüket, amikor korábban a Rolls Frakció, ’85-től már a D. Nagy Lajossal megerősített Bikini színpadán elhangzott az azóta megkerülhetetlen rockslágerré nemesedett Adj helyet magad mellett feldolgozása, benne a sokak számára megfejthetetlen, s egyben felejthetetlen „Kínomban a színpadon, fejem a lábam közt ülök a nyakamon / Homokkal teli a szám, szép vagyok, mosolygok rám” sorokkal. Amellyel Aczél Györgyék sem tudtak igazán mit kezdeni, miközben állítólag Mao Ce-tung feleségének politikáját hivatott pellengérre állítani. Talán éppen ezért hullott át sikeresen a rostán, ám a mondanivalóról a szerző csak jóval később rántotta le a leplet. Eszerint a szerzeményt az 1981-es lengyel katonai puccs és a Szolidaritás mozgalom ihlette, amelyre végül megszületett a Szolidaritás két dal között című tétele. És amely tulajdonképpen nem más, mint az ügyesen szerelmi köntösbe csomagolt, Dévényi koncepciójában még egyetlen közös darabként megálmodott Adj helyet és a Ne legyek áruló.