Díjat nyert a kisharsányi Vaklufisról, Lakatos Norbertről készült portréfilm az idei Magyar Speciális Független Filmszemlén a Független-, professzionális filmes kategóriában – írja a bama.hu.
Lakatos Norbert a Vaklufis
Fotó: BAMA.HU
A filmben Norbert őszintén beszél a látása elvesztéséről, a kutyájával való kapcsolatáról, és arról az útról, ahogyan lufihajtogatóvá vált. Rajta kívül megszólal a felvételen az édesanyja, egy gyermekkori barátja, valamint Tóth Fanti Imre minősített léggömbművész is, aki megtanította a fogásokra a kisharsányi férfit.
Lakatos Norbert, Vaklufis lapunknak elmondta, a film augusztusban készült, Kvalla Gábor Balázs és Paletta Richárd munkája nyomán és azóta egy online érzékenyítő kisfilmet is leforgattak.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
A kiskőrösi tanár, aki az informatika nagykövete lett
Polereczki Mihály István, a Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum és Kollégium tanára az Informatika Nagykövete címet vehette át a közelmúltban a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karától. A téma kapcsán beszélgettünk a kiskőrösi pedagógussal – írja a baon.hu.
Nyolc hónapig kőműves mellett dolgozott Polereczki Mihály, aki ma a Wattay középiskolában tanít informatikát, programozást. Amikor egy évtizede elvégezte a főiskolát, nem kellett egyetlen kiskőrösi cégnek sem. A sárga csekkek viszont jöttek, élni is kellett valamiből. Szerencsére az akkor huszonéves fiatalember nem esett kétségbe, megfogta a lapát nyelét és elszegődött egy értékes diplomával a zsebében az építőiparba. Mint mondta, külföldre nem akart menni, a családja is ide kötötte. Amikor Antalfi Antal akkori igazgató munkát ajánlott a Wattay középiskolában, elfogadta. Furcsa volt eleinte tegezni a volt tanárait, köztük a korábbi osztályfőnökét is, de hamar hozzászokott. Mivel később elvégezte a mesterszakot is Szegeden, a kapcsolatai frissek maradtak, az egyetem és a középiskola együttműködése így született meg.
Hogy milyenek a tanulók? Polereczki tanár úr azt mondja, hogy a Z generáció diákjai, például a kilencedikesek beleszülettek a digitális világba. Már középiskolásként otthonosabban mozognak benne, mint a szüleik. Használják a gépeket, viszont azt hiszik, mindenhez értenek. Az alkalmazásokat gyorsan megjegyzik, bár nem értik, mi miért történik.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.