A tét hatalmas volt, a sikerhez vezető út pedig már az unalomig ismert. Michael Schumacher hatodszor is világbajnok lesz, ha csak egyetlen pontot szerez is, vagyis legalább a 8. helyen fejezi be a Japán Nagydíjat. Az ellenlábas, a finn Kimi Räikkönen akkor lehetett volna bajnok, ha nyer, és a német nem megy végig a futamon, nem szerez pontot. Nos, a borongós japán őszben sporttörténelmet írt Schumi és a Ferrari.
Nem volt könnyű, mondta is a német pilóta a futam utáni sajtótájékoztatón, hogy „fáradt és üres”, s fel sem fogta még valójában, mi is történt vele és a csapatával. Való igaz, kell is egy kis idő, amíg eljut a tudatáig, hogy immár egyedül ül a trónon. A Formula–1 királyi trónján, amelyet vasárnapig mint ötszörös világbajnok, megosztott az argentin Fangióval.
Nem volt könnyű kiharcolni az újabb sikert, mert a balszerencse-sorozat már a szombati időmérőn elkezdődött, amikor a pálya felett kószáló felhők pontosan akkor szabadultak meg terhüktől, amikor Schumacher időmérő köre következett. Csúszkált, bizonytalankodott is a német, aminek az lett a következménye, hogy csupán a 14. rajtkockáról indulhatott. Räikkönen sem alkotott felejthetetlent, a nyolcadik hely jutott neki. A Ferrari becsületét a másik pilóta, Barrichello mentette meg, aki az élről kezdhette az 53 körös, 307 kilométeres versenyt.
Aztán a 7. körben folytatódott M. Schumacher kálváriája. Hátulról nekiment Szato Hondájának, leszakadt a Ferrari első vezetőszárnya. A boxlátogatás húsz másodperces időveszteséget jelentett – és a 18. helyet.
Közben azonban az élen a csapattárs egyre jobban megszilárdította vezető helyét, körről körre növelte az előnyét, s gyakorlatilag csak a finn pilótára kellett figyelnie, ugyanis Montoya és Alonso motorhiba miatt kiesett a versenyből.
A forgalmas középmezőnyben Schumacher minden körben tett valami hasznosat, aminek következtében a 38-ban már a 10. helyen autózott. Mindez azonban még kevés volt az összetett győzelemhez, ráadásul történt egy „családi koccanás” is, hiszen az öccs, Ralf BMW-je hátulról belecsúszott Michael autójába. A vétkes bűnhődött, Michael tovább tudott menni, s eljutott a bűvös 8. helyig.
Innentől kezdve már minden olyan lehetett a boxban toporgó Ferrari-szerelők és -mérnökök számára, mint a mesében. Barrichello feltartóztathatatlanul száguldott az élen, Michael pedig őrizgette a nyolcadik helyet. Mondta is a futam után, hogy „finoman, óvatosan kezeltem a Ferrarit”…
A befejező körök során nem változott az élcsoport sorrendje, így a leintés után Barrichello pályafutása 8. futamgyőzelmének örülhetett – meg arra lehet nagyon büszke, hogy megmutatta a világnak, miként illik cselekedni, amikor a csapatért és a pilótatársért is nyomni kell a gázt –, miközben a 8. helyen célba érkező Schumacher megszerezte hatodik világbajnoki címét.
A Japán Nagydíj végeredménye. 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:25:11,740, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 11,085 mp hátrány, 3. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 11,614 mp h., 4. Button (angol, BAR-Honda) 33,106 mp h., 5. Trulli (olasz, Renault) 34,269 mp h., 6. Szato (japán, BAR-Honda) 51,692 mp h., 7. Da Matta (brazil, Toyota) 56,794 mp h., 8. M. Schumacher (német, Ferrari) 59,487 mp h.
A világbajnokság végeredménye. Pilóták: 1. Michael Schumacher 93 pont, 2. Räikkönen 91, 3. Montoya 82, 4. Barrichello 65, 5. R. Schumacher 58, 6. Alonso 55. Konstruktőrök: 1. Ferrari 158, 2. Williams-BMW 144, 3. McLaren-Mercedes 142, 4. Renault 88, 5. BAR-Honda 26, 6. Sauber-Petronas 19.
Szentkirályi Alexandra: Amit látunk, az fájdalmas!
