Schumacher: mesterhatos

-FORMULA-1-

2003. 10. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tét hatalmas volt, a sikerhez vezető út pedig már az unalomig ismert. Michael Schumacher hatodszor is világbajnok lesz, ha csak egyetlen pontot szerez is, vagyis legalább a 8. helyen fejezi be a Japán Nagydíjat. Az ellenlábas, a finn Kimi Räikkönen akkor lehetett volna bajnok, ha nyer, és a német nem megy végig a futamon, nem szerez pontot. Nos, a borongós japán őszben sporttörténelmet írt Schumi és a Ferrari.
Nem volt könnyű, mondta is a német pilóta a futam utáni sajtótájékoztatón, hogy „fáradt és üres”, s fel sem fogta még valójában, mi is történt vele és a csapatával. Való igaz, kell is egy kis idő, amíg eljut a tudatáig, hogy immár egyedül ül a trónon. A Formula–1 királyi trónján, amelyet vasárnapig mint ötszörös világbajnok, megosztott az argentin Fangióval.
Nem volt könnyű kiharcolni az újabb sikert, mert a balszerencse-sorozat már a szombati időmérőn elkezdődött, amikor a pálya felett kószáló felhők pontosan akkor szabadultak meg terhüktől, amikor Schumacher időmérő köre következett. Csúszkált, bizonytalankodott is a német, aminek az lett a következménye, hogy csupán a 14. rajtkockáról indulhatott. Räikkönen sem alkotott felejthetetlent, a nyolcadik hely jutott neki. A Ferrari becsületét a másik pilóta, Barrichello mentette meg, aki az élről kezdhette az 53 körös, 307 kilométeres versenyt.
Aztán a 7. körben folytatódott M. Schumacher kálváriája. Hátulról nekiment Szato Hondájának, leszakadt a Ferrari első vezetőszárnya. A boxlátogatás húsz másodperces időveszteséget jelentett – és a 18. helyet.
Közben azonban az élen a csapattárs egyre jobban megszilárdította vezető helyét, körről körre növelte az előnyét, s gyakorlatilag csak a finn pilótára kellett figyelnie, ugyanis Montoya és Alonso motorhiba miatt kiesett a versenyből.
A forgalmas középmezőnyben Schumacher minden körben tett valami hasznosat, aminek következtében a 38-ban már a 10. helyen autózott. Mindez azonban még kevés volt az összetett győzelemhez, ráadásul történt egy „családi koccanás” is, hiszen az öccs, Ralf BMW-je hátulról belecsúszott Michael autójába. A vétkes bűnhődött, Michael tovább tudott menni, s eljutott a bűvös 8. helyig.
Innentől kezdve már minden olyan lehetett a boxban toporgó Ferrari-szerelők és -mérnökök számára, mint a mesében. Barrichello feltartóztathatatlanul száguldott az élen, Michael pedig őrizgette a nyolcadik helyet. Mondta is a futam után, hogy „finoman, óvatosan kezeltem a Ferrarit”…
A befejező körök során nem változott az élcsoport sorrendje, így a leintés után Barrichello pályafutása 8. futamgyőzelmének örülhetett – meg arra lehet nagyon büszke, hogy megmutatta a világnak, miként illik cselekedni, amikor a csapatért és a pilótatársért is nyomni kell a gázt –, miközben a 8. helyen célba érkező Schumacher megszerezte hatodik világbajnoki címét.
A Japán Nagydíj végeredménye. 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:25:11,740, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 11,085 mp hátrány, 3. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 11,614 mp h., 4. Button (angol, BAR-Honda) 33,106 mp h., 5. Trulli (olasz, Renault) 34,269 mp h., 6. Szato (japán, BAR-Honda) 51,692 mp h., 7. Da Matta (brazil, Toyota) 56,794 mp h., 8. M. Schumacher (német, Ferrari) 59,487 mp h.
A világbajnokság végeredménye. Pilóták: 1. Michael Schumacher 93 pont, 2. Räikkönen 91, 3. Montoya 82, 4. Barrichello 65, 5. R. Schumacher 58, 6. Alonso 55. Konstruktőrök: 1. Ferrari 158, 2. Williams-BMW 144, 3. McLaren-Mercedes 142, 4. Renault 88, 5. BAR-Honda 26, 6. Sauber-Petronas 19.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.