Ahogy várható volt, a rajt után a három nagy esélyesnek tartott hajó állt az élre a 60. Sydney–Hobart vitorlásversenyen. A startot az ausztrál Nicorette kapta el a legjobban, de hamarosan csatlakozott hozzá a tavalyi győztes, az ugyancsak ausztrál Skandia és az új-zélandi Konica Minolta. A 116 vitorlásból álló mezőny ellenszélben vágott neki a 630 tengeri mérföldes távnak. Az előrejelzések alapján a jósolt 80–100 km-esnél valamivel kisebb szélre kell számítani, ezzel együtt a szervezők arra figyelmeztették a résztvevőket, hogy a szokatlanul hideg idő miatt nehéz verseny vár rájuk.
Az 1998-as tragikus futam óta még komolyabb biztonsági előírásokat léptettek érvénybe. Akkor a 115 hajóból álló mezőny egyharmada feladta a versenyt. A 160 kilométeres széllel és a tízméteres hullámokkal sokan nem tudtak megbirkózni. A mentésben az ausztrál haditengerészet is részt vett, ennek ellenére hatan életüket vesztették. A szervezők remélik, ha kell, hatékonyan tudnak majd menteni, bár az alapvető cél, hogy az indulók eljussanak a tasmaniai célig.
Eközben a világ legnehezebbnek tartott versenyén, a Vendée Globe-on nem történt változás az élmezőnyben, az órák azonban nem telnek eseménytelenül.
Miközben a harmadikként hajózó brit Mike Golding egyre jobban megközelítette a második helyen haladó Vincent Riou-t – mintegy 260-ról 70 mérföldre csökkentette hátrányát francia ellenfelével szemben –, a mezőny elején vitorlázó, ugyancsak francia Jean Le Cam ellépett közvetlen üldözőjétől, és csaknem 150 mérföldes előnyre tett szert. Továbbra is negyedik a szintén francia Sébastien Josse, aki néhány napja jégtömbbel ütközött.
A legnagyobb gondot a versenyzők által csak jégkockának nevezett, de valójában több tíz tonnás, jéghegyekről leszakadt darabok jelentik. A Vendée Globe résztvevőinek kikötés és külső segítség nélkül kell körbevitorlázniuk a Földet. Az idén a húszfős mezőnyből eddig négy hajós vált ki.
Lezuhant egy repülő nem sokkal a felszállás után
