Vasárnap a jubileumi, 20. Magyar Nagydíj a szezon 13. versenye lesz, s nem érdektelen visszapillantani az előző tizenkettőre. Március 6-án a melbourne-i Ausztrál Nagydíj nyitotta a sort, a győztesek névsorát pedig Giancarlo Fisichella a Renault-val. Malajziában, Sepangban megint a Renault-t intették le elsőként, de itt már Fernando Alonsót, aki aztán Bahreinben, majd San Marinóban is nyerni tudott. Itt, Imolában az első európai futam kétségkívül az utóbbi évek legizgalmasabb csatáját hozta. A spanyol az utolsó tizenkét körben folyamatos ostrom alatt állt, s nem is akárki, hanem Michael Schumacher támadta, ám mindhiába. Négy futam után azonban úgy tűnt, hogy a Ferrarit a halovány kezdés ellenére nem szabad leírni. Következett a Spanyol Nagydíj Barcelonában, és Alonsónak éppen hazai pályán szakadt meg a sorozata, be kellett érnie a második hellyel. Kimi Räikkönen személyében pedig bejelentkezett egy új trónkövetelő. Amúgy már Imolában is megállapítást nyert, hogy a McLaren „összeállt”, s ha a finn pilótát nem hagyja cserben a motorja, valószínűleg már azt a futamot is megnyerte volna. Monacóban mindenesetre megint Räikkönen haladt át elsőként a célvonalon, Alonso negyedik lett.
Az Európai Nagydíj újfent Räikkönennek állt, a finn egészen elképesztő módon bukta el a győzelmet. A McLaren jobb első abroncsa a verseny során teljesen elkopott, az utolsó tíz körben folyamatosan szakadtak le róla a darabok, majd az utolsó körben maga a kerék is elszállt. Räikkönen a gumifalba vágódott, miközben éppen legnagyobb vetélytársa, Alonso gurult el mellette, és ért be elsőként a célba. Räikkönen természetesen kiállhatott volna kereket cserélni, de ő a győzelemre hajtott, azaz kockáztatott és vesztett. Montrealban aztán némileg kárpótolta a sors. A Kanadai Nagydíjon Alonso szállt el, a finn nyert, s hosszú idő után a Ferrarinak is sikerélményben volt része, hiszen a második helyen Schumacher, a harmadikon Barrichello futott be.
Aztán Indianapolisban Schumi nyert Barrichello előtt, de itt ez volt a legkevésbé érdekes. A Forma–1 históriájának legbotrányosabb futamán ugyanis csak hat autó körözött a pályán, a Bridgestone-gumikkal felszerelt két-két Ferrari, Jordan és Minardi. A Michelin csapatai biztonsági okok miatt nem indultak el; a francia gumigyártó cég ugyanis nem megfelelő abroncsokkal érkezett Indianapolisba, olyanokkal, amelyekkel nem lehetett biztonságosan, nagy sebességgel áthajtani a hírhedt ovál kanyaron. A FIA, a versenyszervezők és az istállók nem jutottak kompromisszumra az esetleges könnyítések kérdésében (biztonsági sikán beépítése a pályába, új gumik használatának engedélyezése, a pilóták lassításra való kötelezése), így 120 ezer néző dühöngött a helyszínen. A Michelin elismerte a hibáját, vállalta, hogy a belépők árát visszatéríti, a FIA pedig végül nem büntette meg a visszalépő csapatokat.
A tizedik futamra a mezőny visszaköltözött Európába, s a Francia Nagydíj eredményhirdetésénél Alonso, Räikkönen és Schumacher pezsgőzhetett a dobogón. Silverstone-ban végre egy új fiúnak is sikerült nyernie, a Brit Nagydíj Juan Pablo Montoya sikerét hozta, s a kolumbiai egyúttal igazolta, hogy a McLaren második számú autóját is jól rakták össze. Alonsónak a második hely tökéletesen megfelelt, míg Räikkönen a harmadik helyével az összesítésben kicsit megint távolodott Alonsótól. Az eddigi utolsó, múlt vasárnapi Német Nagydíjon viszont meglehet, hogy már beláthatatlan távolságra került a
spanyoltól. Mert a finn hiába vezetett biztosan Hockenheimben, a McLarenje a 35. körben megadta magát, s ebből ismét csak Alonso profitált, a spanyol idei hatodik futamgyőzelmét aratta. Schumacher pedig örült, hogy legalább az ötödik helyet megcsípte, és nem lett még nagyobb blama számára a hazai pálya.
A világbajnokság állása. Pilóták: 1. Alonso 87, 2. Räikkönen 51, 3. M. Schumacher 47, 4. Montoya 34, 5–6. Barrichello és Trulli (Toyota) 31-31. Konstruktőrök: 1. Renault 117, 2. McLaren 95, 3. Ferrari 78.
Felvezetésként foci. Mintegy a hét végi Magyar Nagydíj felvezetéseként is felfoghatjuk azt a jótékonyági labdarúgó-mérkőzést, amelyen a Puskás Ferenc Stadionban ma 20.15 órakor a Forma–1-es pilóták válogatottja csap össze egy magyar All Star csapattal. Utóbbiban többek között Lisztes Krisztián, Illés Béla, a jégkorongozó Szuper Levente, a kézilabdázó Carlos Perez és a sakkozó Lékó Péter is helyet kap. A pilóták együttesében játszik a házi gólkirály M. Schumacher, Alonso, Fisichella, Liuzzi (Red Bull), Massa (Sauber), Doornbos (Minardi), valamint Baumgartner Zsolt is. A kezdőrúgást a világhírű tenor, Placido Domingo végzi el, aki a tegnapi sajtótájékoztatón tett bevallása szerint az F–1 és a labdarúgás iránt is rajong, s annak idején lenyűgözte Puskás Ferenc játéka.