Alonso ülhet Michael Schumacher trónjára

Michael Schumachernek ma este a Puskás Ferenc Stadionban talán több sikerélményben lesz része, mint majd vasárnap a Hungaroringen. Mert egyrészt a Forma–1 hétszeres világbajnoka kiválóan focizik, másrészt az idei F–1-es szezonban meglehetősen haloványan szerepel. Az persze még nem hangzik nagyon rosszul, hogy harmadik az összesítésben, az viszont már annál inkább, hogy negyven pont a hátránya a spanyol Fernando Alonsóval szemben. Tegyük gyorsan hozzá: ez nem a címvédő német, hanem a Ferrari kritikája. Amint az idei krónika is mutatja, ez a szezon a Renault-ról és a McLarenről szól, azaz Alonsóról és Räikkönenről.

2005. 07. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap a jubileumi, 20. Magyar Nagydíj a szezon 13. versenye lesz, s nem érdektelen visszapillantani az előző tizenkettőre. Március 6-án a melbourne-i Ausztrál Nagydíj nyitotta a sort, a győztesek névsorát pedig Giancarlo Fisichella a Renault-val. Malajziában, Sepangban megint a Renault-t intették le elsőként, de itt már Fernando Alonsót, aki aztán Bahreinben, majd San Marinóban is nyerni tudott. Itt, Imolában az első európai futam kétségkívül az utóbbi évek legizgalmasabb csatáját hozta. A spanyol az utolsó tizenkét körben folyamatos ostrom alatt állt, s nem is akárki, hanem Michael Schumacher támadta, ám mindhiába. Négy futam után azonban úgy tűnt, hogy a Ferrarit a halovány kezdés ellenére nem szabad leírni. Következett a Spanyol Nagydíj Barcelonában, és Alonsónak éppen hazai pályán szakadt meg a sorozata, be kellett érnie a második hellyel. Kimi Räikkönen személyében pedig bejelentkezett egy új trónkövetelő. Amúgy már Imolában is megállapítást nyert, hogy a McLaren „összeállt”, s ha a finn pilótát nem hagyja cserben a motorja, valószínűleg már azt a futamot is megnyerte volna. Monacóban mindenesetre megint Räikkönen haladt át elsőként a célvonalon, Alonso negyedik lett.
Az Európai Nagydíj újfent Räikkönennek állt, a finn egészen elképesztő módon bukta el a győzelmet. A McLaren jobb első abroncsa a verseny során teljesen elkopott, az utolsó tíz körben folyamatosan szakadtak le róla a darabok, majd az utolsó körben maga a kerék is elszállt. Räikkönen a gumifalba vágódott, miközben éppen legnagyobb vetélytársa, Alonso gurult el mellette, és ért be elsőként a célba. Räikkönen természetesen kiállhatott volna kereket cserélni, de ő a győzelemre hajtott, azaz kockáztatott és vesztett. Montrealban aztán némileg kárpótolta a sors. A Kanadai Nagydíjon Alonso szállt el, a finn nyert, s hosszú idő után a Ferrarinak is sikerélményben volt része, hiszen a második helyen Schumacher, a harmadikon Barrichello futott be.
Aztán Indianapolisban Schumi nyert Barrichello előtt, de itt ez volt a legkevésbé érdekes. A Forma–1 históriájának legbotrányosabb futamán ugyanis csak hat autó körözött a pályán, a Bridgestone-gumikkal felszerelt két-két Ferrari, Jordan és Minardi. A Michelin csapatai biztonsági okok miatt nem indultak el; a francia gumigyártó cég ugyanis nem megfelelő abroncsokkal érkezett Indianapolisba, olyanokkal, amelyekkel nem lehetett biztonságosan, nagy sebességgel áthajtani a hírhedt ovál kanyaron. A FIA, a versenyszervezők és az istállók nem jutottak kompromisszumra az esetleges könnyítések kérdésében (biztonsági sikán beépítése a pályába, új gumik használatának engedélyezése, a pilóták lassításra való kötelezése), így 120 ezer néző dühöngött a helyszínen. A Michelin elismerte a hibáját, vállalta, hogy a belépők árát visszatéríti, a FIA pedig végül nem büntette meg a visszalépő csapatokat.
A tizedik futamra a mezőny visszaköltözött Európába, s a Francia Nagydíj eredményhirdetésénél Alonso, Räikkönen és Schumacher pezsgőzhetett a dobogón. Silverstone-ban végre egy új fiúnak is sikerült nyernie, a Brit Nagydíj Juan Pablo Montoya sikerét hozta, s a kolumbiai egyúttal igazolta, hogy a McLaren második számú autóját is jól rakták össze. Alonsónak a második hely tökéletesen megfelelt, míg Räikkönen a harmadik helyével az összesítésben kicsit megint távolodott Alonsótól. Az eddigi utolsó, múlt vasárnapi Német Nagydíjon viszont meglehet, hogy már beláthatatlan távolságra került a
spanyoltól. Mert a finn hiába vezetett biztosan Hockenheimben, a McLarenje a 35. körben megadta magát, s ebből ismét csak Alonso profitált, a spanyol idei hatodik futamgyőzelmét aratta. Schumacher pedig örült, hogy legalább az ötödik helyet megcsípte, és nem lett még nagyobb blama számára a hazai pálya.

A világbajnokság állása. Pilóták: 1. Alonso 87, 2. Räikkönen 51, 3. M. Schumacher 47, 4. Montoya 34, 5–6. Barrichello és Trulli (Toyota) 31-31. Konstruktőrök: 1. Renault 117, 2. McLaren 95, 3. Ferrari 78.



Felvezetésként foci. Mintegy a hét végi Magyar Nagydíj felvezetéseként is felfoghatjuk azt a jótékonyági labdarúgó-mérkőzést, amelyen a Puskás Ferenc Stadionban ma 20.15 órakor a Forma–1-es pilóták válogatottja csap össze egy magyar All Star csapattal. Utóbbiban többek között Lisztes Krisztián, Illés Béla, a jégkorongozó Szuper Levente, a kézilabdázó Carlos Perez és a sakkozó Lékó Péter is helyet kap. A pilóták együttesében játszik a házi gólkirály M. Schumacher, Alonso, Fisichella, Liuzzi (Red Bull), Massa (Sauber), Doornbos (Minardi), valamint Baumgartner Zsolt is. A kezdőrúgást a világhírű tenor, Placido Domingo végzi el, aki a tegnapi sajtótájékoztatón tett bevallása szerint az F–1 és a labdarúgás iránt is rajong, s annak idején lenyűgözte Puskás Ferenc játéka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.