A Hungaroring vezére elárulta egyetlen kívánságát

A tavalyi izgalmakat idén is elviselné Gyulai Zsolt. Interjú

B.M.L.
2015. 07. 17. 6:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Banális kérdés, de akár már holnap kialudhatnának Hamiltonék előtt a piros lámpák?
– Azért van még egy kevés tennivalónk, de úgy érzem, jól állunk. Most éppen abban a szakaszban vagyunk, amikor görcs gyötri a gyomrunkat, vajon minden rendben lesz-e, de összeállunk, az biztos. Mint az elmúlt huszonkilenc alkalommal mindig.

– A felkészülésükhöz az is hozzátartozik, hogy naponta időjárási előrejelzéseket tanulmányozzanak?
– Azért ez túlzás, de természetesen figyeljük a meteorológusok előrejelzéseit. Szerencsére remek időt jósolnak a jövő hétvégére, ami reményeink szerint jó hatással lesz majd a nézőszámra is.

– Azért nemcsak az üvegbe zárt békától várják a minél nagyobb nézőszámot, hiszen igencsak aktív reklámkampányt folytattak például Németországban, ahol idén például elmaradt a verseny
– Folyamatosan jelen voltunk a német és az osztrák piacon, ahol napilapokban, televíziós reklámokban népszerűsítettük a Magyar Nagydíjat. Nincs abban semmi szégyen, hogy igyekeztünk kihasználni azt, hogy elmaradt a német futam, és azt elérni, minél több német rajongó érkezzen hazánkba, hogy a verseny után néhány napot Magyarországon nyaraljanak.

– Mennyire látszik az erőfeszítésük a jegyeladásban?
– Összességében jobban állunk, mint tavaly ilyenkor.

– Ez konkrétan mit jelent?
– Úgy nyolc-tíz százalékkal értékesítettünk több belépőt, mint 2014-ben, igaz, sajnos a 2013-as nézőcsúcsot nem fogjuk megdönteni.

– Volt-e valamilyen fejlesztés, amit az FIA előírt számunkra a pályával kapcsolatban?
– Az FIA előírásainak már Charlie Whiting júniusi látogatásakor mindenben megfelelt a Hungaroring, így minden nehézség nélkül megadták számunkra a pályalicencet. Persze idén is voltak fejlesztések, például több tízmilliós költségből kibővítettük a törmelékfogó kerítést. Aztán a szeptemberi kamionos Európa-bajnoki futam után elkezdődik az aszfaltcsík teljes cseréje.

– Saját bevételekből finanszírozzák a beruházást?
– Szeretnénk rá állami támogatást kapni, és erről valamint a jövőre vonatkozó több elképzelésünkről tárgyalunk majd a versenyhétvégén hozzánk kilátogató kormánytagokkal.

– A nemrég nyilvánosságra került, és már az FIA által is elfogadott 2016-os versenynaptárban augusztus 7-e áll a Magyar Nagydíj időpontjaként. Jó ez nekünk?
– Abszolút mértékben, nem titok, mi kifejezetten harcoltunk azért, hogy a versenyt ismét augusztusban rendezhessük meg. Igaz, pont a riói olimpia megnyitójával kerül egy napra a magyar futam, de 2012-ben sem okozott ez számunkra gondot a londoni nyári játékok első napjai alatt. Ráadásul már gondolunk arra, hogy 2017-ben, a budapesti vizes világbajnoksággal is összhangban legyünk. Augusztus a nyári szabadságok hónapja, így könnyebben jönnek és tovább maradhatnak nálunk a sportág külföldi rajongói.

– Mit vár a 30. Magyar Nagydíjtól?
– A tavalyi versenyen tapasztalt izgalmak megismétlődését várom, azaz megint szívesen nézném azt, hogy négy autó kiélezetten csatát vív körökön keresztül a győzelemért.

Úgy tűnik, teljesül Bernie Ecclestone vágya, és jövőre rekordszámú, 21 futamból áll majd a Formula–1-es versenynaptár. Ráadásul nemrég erre még a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) is rábólintott, így szinte már készpénznek vehető a 2016-os naptártervezet.

 

Nemcsak a versenyek száma a nagy változás a naptárban, hanem a világbajnokság kezdetének és néhány futam időpontjának a megváltozása is. Ugyanis a szezon jövőre március helyett áprilisban kezdődik, a hagyományoknak megfelelően Ausztráliában, és november 27-én, az Abu-Dzabi Nagydíjjal zárul. Két futam szinte helyet cserél a naptárban, ugyanis az Orosz Nagydíj áprilisban, míg a maláj futam szeptemberben kerül megrendezésre. Mindkét viadal szervezői örülnek a változásnak.

 

– Üdvözöljük a döntést, és reméljük, hogy decemberben véglegesítik ezt a dátumot, ugyanis a májusi ünnepek miatt a látogatottság további emelkedésére számítunk – mondta az orosz verseny szervezője, Szergej Vorobjov.


– Mi javasoltuk Ecclestone-nak, hogy a szingapúri verseny után egy héttel rendezhessük saját nagydíjunkat. Több mint egy évünk van arra, hogy promotáljuk a megváltozott időpontú versenyt, és tudom, hogy ebben is jó munkát végzünk majd – jelentette ki a maláj pálya vezetője, Razlan Razali.

 

Túl sok pihenője nem lesz menet közben a csapatoknak, hiszen nem kevesebb, mint hat esetben egy hét különbség lesz két futam között. Érdekesség, hogy Németország ismét helyet kapott (Hockenheim) a versenynaptárban, újoncként Baku rendezheti a feltámasztott Európai Nagydíjat, a magyar futamot ismét augusztusban tarthatják, valamint a nyári szünet ezúttal mindössze két hétig fog tartani.

 

november 27. – Abu-Dzabi Nagydíj (Jasz Marina)

A 2016-os versenynaptár
április 3. – Ausztrál Nagydíj (Albert Park)
április 10. – Kínai Nagydíj (Sanghaj)
április 24. – Bahreini Nagydíj (Szahír)
május 1. – Orosz Nagydíj (Szocsi)
május 15. – Spanyol Nagydíj (Barcelona)
május 29. – Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
június 12. – Kanadai Nagydíj (Montréal)
június 26. – Brit Nagydíj (Silverstone)
július 3. – Osztrák Nagydíj (Spielberg)
július 17. – Európai Nagydíj (Baku)
július 31. – Német Nagydíj (Hockenheim)
augusztus 7. – Magyar Nagydíj (Hungaroring)
augusztus 28. – Belga Nagydíj (Spa)
szeptember 4. – Olasz Nagydíj (Monza)
szeptember 18. – Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
szeptember 25. – Maláj Nagydíj (Sepang)
október 9. – Japán Nagydíj (Szuzuka)
október 23. – Amerikai Nagydíj (Austin)
október 30. – Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)
november 13. – Brazil Nagydíj (Interlagos)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.