– Banális kérdés, de akár már holnap kialudhatnának Hamiltonék előtt a piros lámpák?
– Azért van még egy kevés tennivalónk, de úgy érzem, jól állunk. Most éppen abban a szakaszban vagyunk, amikor görcs gyötri a gyomrunkat, vajon minden rendben lesz-e, de összeállunk, az biztos. Mint az elmúlt huszonkilenc alkalommal mindig.
– A felkészülésükhöz az is hozzátartozik, hogy naponta időjárási előrejelzéseket tanulmányozzanak?
– Azért ez túlzás, de természetesen figyeljük a meteorológusok előrejelzéseit. Szerencsére remek időt jósolnak a jövő hétvégére, ami reményeink szerint jó hatással lesz majd a nézőszámra is.
– Azért nemcsak az üvegbe zárt békától várják a minél nagyobb nézőszámot, hiszen igencsak aktív reklámkampányt folytattak például Németországban, ahol idén például elmaradt a verseny
– Folyamatosan jelen voltunk a német és az osztrák piacon, ahol napilapokban, televíziós reklámokban népszerűsítettük a Magyar Nagydíjat. Nincs abban semmi szégyen, hogy igyekeztünk kihasználni azt, hogy elmaradt a német futam, és azt elérni, minél több német rajongó érkezzen hazánkba, hogy a verseny után néhány napot Magyarországon nyaraljanak.
– Mennyire látszik az erőfeszítésük a jegyeladásban?
– Összességében jobban állunk, mint tavaly ilyenkor.
– Ez konkrétan mit jelent?
– Úgy nyolc-tíz százalékkal értékesítettünk több belépőt, mint 2014-ben, igaz, sajnos a 2013-as nézőcsúcsot nem fogjuk megdönteni.
– Volt-e valamilyen fejlesztés, amit az FIA előírt számunkra a pályával kapcsolatban?
– Az FIA előírásainak már Charlie Whiting júniusi látogatásakor mindenben megfelelt a Hungaroring, így minden nehézség nélkül megadták számunkra a pályalicencet. Persze idén is voltak fejlesztések, például több tízmilliós költségből kibővítettük a törmelékfogó kerítést. Aztán a szeptemberi kamionos Európa-bajnoki futam után elkezdődik az aszfaltcsík teljes cseréje.
– Saját bevételekből finanszírozzák a beruházást?
– Szeretnénk rá állami támogatást kapni, és erről valamint a jövőre vonatkozó több elképzelésünkről tárgyalunk majd a versenyhétvégén hozzánk kilátogató kormánytagokkal.
– A nemrég nyilvánosságra került, és már az FIA által is elfogadott 2016-os versenynaptárban augusztus 7-e áll a Magyar Nagydíj időpontjaként. Jó ez nekünk?
– Abszolút mértékben, nem titok, mi kifejezetten harcoltunk azért, hogy a versenyt ismét augusztusban rendezhessük meg. Igaz, pont a riói olimpia megnyitójával kerül egy napra a magyar futam, de 2012-ben sem okozott ez számunkra gondot a londoni nyári játékok első napjai alatt. Ráadásul már gondolunk arra, hogy 2017-ben, a budapesti vizes világbajnoksággal is összhangban legyünk. Augusztus a nyári szabadságok hónapja, így könnyebben jönnek és tovább maradhatnak nálunk a sportág külföldi rajongói.
– Mit vár a 30. Magyar Nagydíjtól?
– A tavalyi versenyen tapasztalt izgalmak megismétlődését várom, azaz megint szívesen nézném azt, hogy négy autó kiélezetten csatát vív körökön keresztül a győzelemért.
Úgy tűnik, teljesül Bernie Ecclestone vágya, és jövőre rekordszámú, 21 futamból áll majd a Formula–1-es versenynaptár. Ráadásul nemrég erre még a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) is rábólintott, így szinte már készpénznek vehető a 2016-os naptártervezet.
Nemcsak a versenyek száma a nagy változás a naptárban, hanem a világbajnokság kezdetének és néhány futam időpontjának a megváltozása is. Ugyanis a szezon jövőre március helyett áprilisban kezdődik, a hagyományoknak megfelelően Ausztráliában, és november 27-én, az Abu-Dzabi Nagydíjjal zárul. Két futam szinte helyet cserél a naptárban, ugyanis az Orosz Nagydíj áprilisban, míg a maláj futam szeptemberben kerül megrendezésre. Mindkét viadal szervezői örülnek a változásnak.
– Üdvözöljük a döntést, és reméljük, hogy decemberben véglegesítik ezt a dátumot, ugyanis a májusi ünnepek miatt a látogatottság további emelkedésére számítunk – mondta az orosz verseny szervezője, Szergej Vorobjov.
– Mi javasoltuk Ecclestone-nak, hogy a szingapúri verseny után egy héttel rendezhessük saját nagydíjunkat. Több mint egy évünk van arra, hogy promotáljuk a megváltozott időpontú versenyt, és tudom, hogy ebben is jó munkát végzünk majd – jelentette ki a maláj pálya vezetője, Razlan Razali.
Túl sok pihenője nem lesz menet közben a csapatoknak, hiszen nem kevesebb, mint hat esetben egy hét különbség lesz két futam között. Érdekesség, hogy Németország ismét helyet kapott (Hockenheim) a versenynaptárban, újoncként Baku rendezheti a feltámasztott Európai Nagydíjat, a magyar futamot ismét augusztusban tarthatják, valamint a nyári szünet ezúttal mindössze két hétig fog tartani.
november 27. – Abu-Dzabi Nagydíj (Jasz Marina)
A 2016-os versenynaptár
április 3. – Ausztrál Nagydíj (Albert Park)
április 10. – Kínai Nagydíj (Sanghaj)
április 24. – Bahreini Nagydíj (Szahír)
május 1. – Orosz Nagydíj (Szocsi)
május 15. – Spanyol Nagydíj (Barcelona)
május 29. – Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
június 12. – Kanadai Nagydíj (Montréal)
június 26. – Brit Nagydíj (Silverstone)
július 3. – Osztrák Nagydíj (Spielberg)
július 17. – Európai Nagydíj (Baku)
július 31. – Német Nagydíj (Hockenheim)
augusztus 7. – Magyar Nagydíj (Hungaroring)
augusztus 28. – Belga Nagydíj (Spa)
szeptember 4. – Olasz Nagydíj (Monza)
szeptember 18. – Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
szeptember 25. – Maláj Nagydíj (Sepang)
október 9. – Japán Nagydíj (Szuzuka)
október 23. – Amerikai Nagydíj (Austin)
október 30. – Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)
november 13. – Brazil Nagydíj (Interlagos)