Magyar idő szerint csütörtök reggel ment híre először, hogy elhunyt az egykori csapattulajdonos, több nemzetközi hírportál azonban a megjelenést követően visszavonta hírét. Később Eddie Jordan családja hivatalos közleményben erősítette meg a halálhírt. Eddie Jordan a húgyhólyag- és prosztatarák agresszív formájával küzdött, amely átterjedt a gerincére és a medencéjére.
Vb-esélyes csapat lett a Jordan a kilencvenes évek végére
Eddie Jordan 1948. március 30-án született Dublinban, Írországban. Az ír üzletember az 1970-es és az 1980-as években az autósport különböző kategóriáiban versenyzett, ezt követően saját alapítású csapata, a Jordan Racing az F1 előszobájának számító Formula–3000-ben kezdte meg működését, a Formula–1-ben pedig 1991-ben debütált. Az ikonikus zöld-kék festésű autóban mutatkozott be abban az évben a későbbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher is, aki csupán egyetlen versenyt teljesített a Jordan színeiben, bemutatkozása azonban örökre az istállóhoz köthető.
Jordan csapatában később a sportág és az autóversenyzés további ismert pilótái is lehetőséget kaptak, 1991-ben Alessandro Zanardi, 1993-ban Rubens Barrichello és Eddie Irvine, 1997-ben Giancarlo Fisichella és Ralf Schumacher, 1998-ban pedig a két évvel korábbi világelső, Damon Hill is vezette a kilencvenes évek második felében jellegzetes, sárga festést, és az orrkúpján valamilyen állatot viselő autót. Hill érte el a Jordan első futamgyőzelmét is a kaotikus, 1998-as Belga Nagydíjon.
Az első sikert 1999-ben még további kettő követte, amikor a német Heinz-Harald Frentzennel a volán mögött sokáig világbajnoki esélyesnek is számított a Jordan. Frenzten végül vb-harmadik lett, a csapat pedig története legjobb eredményét elérve bronzérmesként zárt a konstruktőrök között.
Baumgartner Zsolt is Jordantől kapott először lehetőséget
Az új évezred már kevesebb sikert tartogatott a Jordan-csapat számára, amely 2003-ban Fisichella révén még megnyerte a szintén káoszos Brazil Nagydíjat. Ez volt az utolsó Jordan-siker az F1-ben. Ekkoriban már a mezőny végén lehetett megtalálni Eddie Jordan autóit, a csapat anyagi problémákkal küzdött. A Jordan-csapat magyar szempontból is meghatározó résztvevője volt az F1-nek, 2003-ban ugyanis az írek versenyzőjeként vezethetett először a Formula–1-ben Baumgartner Zsolt. A magyar pilóta akkor már a Jordan tesztversenyzője volt, végül éppen a Hungaroringen foglalhatta el a megsérült Ralph Firman helyét, a Magyar Nagydíj mellett pedig később Monzában is ő helyettesíthette Firmant, majd 2004-ben már a Minardi színeiben teljesített egy teljes szezont.