Megmutathatja a világbajnok, hogy nem fogatlan oroszlán

Bemutatkozott Fernando Alonso csapata, az Alpine, a fekete-sárga Renault helyett kék autót keressünk.

2021. 03. 02. 17:58
null
Alonso Forrás: Twitter/Fernando Alonso
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyüzem volt kedden a Formula–1-ben, délben a Mercedes mutatta be a 2021-es autóját, 16 órakor pedig az Alpine, amely tavaly még Renault néven szerepelt az autósport elitkategóriájában. Az Alpine versenyautója az A521-es kódjelet viseli, és a csapat online prezentálta. A festésében nyomaiban sem emlékeztet a tavalyi, fekete-sárga Renault-ra, most a kék szín dominál – ez a Renault sportmárkájának, az Alpine-nek a színe –, hangsúlyos még a piros, s találunk fehéret is az autón. S ezek ugye a francia trikolór (kék–fehér–piros) színei.

Az istálló előző évi két pilótája közül a 24 éves, francia Esteban Ocon maradt a csapatnál, a 31 éves, ausztrál Daniel Ricciardo viszont a McLarenhez távozott. Ám nem akárki érkezett a helyére, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki 2018 végén kiszállt az F1-ből, miután négy sikertelen szezonja volt a McLarennel. A jelenleg 39 éves, spanyol pilóta ezután más sorozatokban mérette meg magát, és nem is teljesített rosszul, 2019-ben már másodszor győzött a Toyotával a Le Mans-i 24 órás versenyen, s azzal a sikerével a hosszútávú sportautó-világbajnokságot is megnyerte Sébastien Buemivel és Nakadzsima Kazukival. Alonso 2020-ban teljesítette a Dakar-ralit is, szintén a Toyotával 13. lett Szaúd-Arábiában.

Most pedig visszatért a Formula–1-ben az immár Alpine néven szereplő Renault-hoz, ahhoz a csapathoz, amellyel 2005-ben és 2006-ban világbajnok lett. A Renault tavaly a konstruktőrük között az ötödik helyen zárt, s ugyan a Mercedestől és a Red Bulltól jelentősen elmaradt, a harmadik helyért versenyben volt a McLarennel és a Racing Pointtal. (Utóbbit idén már Aston Martin néven keressük.) Ricciardo a vb-pontversenyben ötödik lett, és két futamon harmadikként zárt, míg Ocont az év utolsó előtti versenyén, a Szahíri Nagydíjon másodikként intették le; így minden bizonnyal Alonsónak is meglesz az esélye, hogy odaérjen a dobogóra. A spanyol azonban most éppen nincs csúcsformában, február 11-én Svájcban, a kerékpárosedzésén autóval elütötték, a balesete során állkapocstörést szenvedett, s több foga is kitört. A műtétje után mindenesetre szinte rögtön folytatta az erőnléti edzéseit – természetesen visszafogott tempóban.

„Rendkívül boldog vagyok, hogy kétévnyi távollét után visszatérek a Formula–1-be. Nagyon motiváltan várom ezt az új fejezetet az Alpine-nal, és természetesen különleges érzés visszatérni ahhoz a csapathoz, mellyel eredményes voltam korábban” – idézi most az Alpine közleménye Fernando Alonsót, aki megmutathatja, hogy nem fogatlan oroszlán. Ez a minősítés most amúgy is különösen rosszul eshet neki…

S egy még látványosabb galéria:

 

Az Alpine istálló kedden azt is bejelentette, hogy a tartalékpilótája a 26 éves, orosz Danyiil Kvjat lesz, akivel az Alpha Tauri nem hosszabbított szerződést.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.