Már a Mercedesnek is kellemetlen

Öt kettős győzelemmel indította a Formula—1-es világbajnokságot a Mercedes, így még soha nem kezdte egyetlen csapat sem a szezont, s ha a németek a jövő hét végén a Monacói Nagydíjon is folytatják a szériájukat, akkor abszolút csúcsot döntenek. A nézőszámokkal lehet bűvészkedni, de azzal nehéz vitatkozni, hogy ez a dominancia nem tesz jót a versenyeknek és az üzletnek sem.

2019. 05. 16. 7:06
Spanish Grand Prix
Magányosan a Formula–1-ben. Legfeljebb házon belül zajlik a verseny Fotó: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Magam is néztem a laptopomon a Liverpool–Barcelona Bajnokok Ligája-meccset, szurkolóként élveztem, ahogy az angolok fordítottak, miként azt is, hogy másnap a Tottenhamnek összejött a bravúr. Egyetértek azzal, hogy a nézőknek kellenek a váratlan fordulatok, sokan meglepetésekre vágynak, mert szükség van a változatosságra, de erre mi nem lehetünk tekintettel” – szögezte le Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

A stuttgarti istálló az idei vb-n eddig nem adott esélyt a mezőnynek, mind az öt futamon kettős győzelmet aratott, háromszor Lewis Hamiltont, kétszer Valtteri Bottast intették le elsőként.

Magányosan a Formula–1-ben. Legfeljebb házon belül zajlik a verseny
Fotó: Reuters

A szezon negyedénél járva a Mercedesnek 217, az „üldöző” Ferrarinak 121 pontja van, s bár Toto Wolff még a sikerek közepette is rendre megjegyzi, hogy a maranellóiakat továbbra is veszélyes ellenfélnek tekinti, semmi sem utal a tűzpiros autók feltámadására. Sőt nagyon úgy néz ki, hogy az idei fejlesztéseivel a Ferrari már alapjaiban melléfogott. A Mercedes F1-es projektje ugyanakkor nem arról árulkodik, hogy a német autó­ipar válságban lenne.

„Ötből öt győzelmet arattunk, de ez még mindig nem jelent semmit, továbbra is alázatosnak kell lennünk. Már csak azért is, mert a következő verseny a Monacói Nagydíj lesz, amelyen az elmúlt években nem teljesítettünk jól” – jegyezte meg az óvatos Wolff. Nos, a hercegségben a tavalyi futamot Daniel Ricciardo (Red Bull) nyerte meg – aki ma már a Renault pilótája – Sebastian Vettel (Ferrari) előtt, Hamilton „csak” harmadik, Bottas ötödik lett, két éve pedig, amikor Vettel nyert, Bottas a negyedik, Hamilton a hetedik helyen kötött ki.

Jelenleg viszont, amikor a Mercedes nemcsak motorerőben emelkedik ki, hanem a kanyarokban is pokoli gyors és a gumikezelési problémák sem jelentkeznek nála, Hamiltonék jó esélyekkel várhatják a száguldó cirkusz legnagyobb presztízsű futamát.

S oda jutottunk, hogy a németek ilyen szintű fölénye szinte már az ötszörös világbajnoknak is kellemetlen. „A Formula–1-nek kétségkívül jobb lenne, ha nem csapaton belül harcolnánk az első helyért, mert ez nem igazán szórakoztató, most mégis ez a helyzet, és erről nem mi tehetünk. Én is szívesebben csatáznék Sebastiannal, mint Valtterivel” – vallotta be Hamilton.

A Formula–1-nek aggasztó lehet, hogy a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjat Németországban az RTL csatornán csupán 3,69 millióan nézték, több mint egymillióval kevesebben, mint a tavalyi versenyt.

Ami úgy is jelentős visszaesés, hogy idén a Sky is közvetítette a barcelonai futamot, mert ezen a csatornán mindössze 330 ezren látták Hamilton sima győzelmét. Az RTL szóvivője, Matthias Bolhöfer szerint logikus a nézők elpártolása, mert amennyire tiszteletre méltó a Mercedes teljesítménye, a szurkolók úgy szenvednek attól, hogy nincs semmi izgalom.

A Formula–1-et irányító Chase Carey még a Spanyol Nagydíj előtt ugyanakkor arról beszélt, hogy a „drámák” elmaradása ellenére a futamok ­televíziós nézettsége három százalékkal, míg a helyszíni nézők száma hat százalékkal emelkedett, a digitális platformokon pedig látványos az előrelépés. Eszerint a közösségi portálokra felkerült ­Formula–1-es videók iránt 55 százalékkal nőtt az érdeklődés.

A jövő hétvégén Monacóban aligha marad sok üres hely a pálya körül, és a Mercedes történelmi rekordot dönthet: elsőként arathat egymás után hat kettős győzelmet.

Ötös szériájuk szezon közben vagy a következő évre átnyúlva már a németeknek is volt korábban kétszer (2014, 2015–16), és a Ferrarinak szintén kétszer (1952, 2002). S a Mercedesen kívül mindenki azért szurkol, hogy maradjon is így az örökranglista.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.