Hamiltonnak huszonkilencszer is elnézték a pálya elhagyását

Max Verstappen bánja, hogy a szezonnyitó Bahreini Nagydíj végjátékában hallgatott a csapatutasításra és visszaadta az első helyet Lewis Hamiltonnak, aki nagy győzelemről beszél. A Red Bullnál és a Mercedesnél egyaránt a következetességet kérik számon Michael Masi versenyigazgatón, aki magyarázkodik. Megkezdődött a Formula–1-es világbajnokság, és az első futammal jött az első balhé is.

Magyar Nemzet
2021. 03. 30. 7:07
null
Mercedes' British driver Lewis Hamilton leads Red Bull's Dutch driver Max Verstappen during the afternoon session of the first day of the Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 12, 2021. - Formula One teams take the wraps off their 2021 cars over three days of pre-season testing starting today at Bahrain's Sakhir International Circuit. Tickets for Formula One's season-opening Bahrain Grand Prix later this month will only be available to fans who have either been vaccinated or have recovered from coronavirus, organisers said. (Photo by Mazen MAHDI / AFP) Fotó: MAZEN MAHDI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hétszeres világbajnok, címvédő győzelmével indult vasárnap a vb, pedig három körrel a Bahreini Nagydíj leintése előtt a frissebb gumikon érkező, gyorsabb elhúzott mellette. Ám szépséghiba, hogy közben a Red Bull a 4-es kanyar kijáratánál mind a négy kerekével elhagyta a szahíri pályát, és a szabálytalanság miatt a holland kénytelen volt visszaadni Hamiltonnak a pozícióját.

– Ez volt az egyik legkeményebb versenyem, és a szezon előtti tesztek is megmutatták, hogy a Red Bull most előttünk jár. Tudtam, hogy Max tíz körrel a vége előtt utol fog érni, és az járt a fejemben, szinte lehetetlen lesz magam mögött tartani – vallotta be Hamilton, akinek ez nem is sikerült, de a versenyirányítás rögtön szólt a Red Bullnak, hogy Verstappen a pályaelhagyás miatt köteles visszasorolni a Mercedes pilótája mögé. A szabálytalanságot a holland sem vitatja, nem is tehetné, de már a célban megbánta, hogy engedelmeskedett.

– Jobb lett volna, ha utólag elveszik a győzelmet, mint így másodikként áthaladni a célvonalon – bosszankodott az idei vb-t egyértelműen trónkövetelőként kezdő holland versenyző, és szerinte az élen ki tudott volna autózni öt másodperces előnyt, s ha csak ennyire büntetik meg, akkor az első helyét is megtarthatta volna.

Ennél azonban jóval többről van szó, és az alapvető probléma az volt a Bahreini Nagydíjon, hogy Hamilton a verseny során 29-szer (!) szélesítette ki büntetlenül az ominózus 4-es kanyart, ahol Verstappen később megelőzte. Bár a brit pilóta azon a helyen senki mellett sem ment el, jobb köridőket teljesíthetett, így mégiscsak előnyt szerzett. Ezzel a lehetőséggel egy ideig mások is éltek, mígnem a csapatokat a verseny közben nem figyelmeztették, hogy ezt ne tegyék. Az persze nonszensz, hogy ez a helyzet előfordulhatott a futamon. Toto Wolff, a nyertes Mercedes csapatfőnöke is leszögezte, hogy a szabályoknak tisztáknak és világosnak kell lenniük, nem pedig valamiféle Shakespeare-drámának különböző értelmezési lehetőségekkel. Ugyanígy látja Christian Horner is.

– A pályahatárok mindig vitás témák lesznek, de szükség van a következetességre. Nem mondhatják, hogy a versenyen el lehet hagyni, előzni viszont ebben az esetben már nem lehet ott. Legyen fekete vagy fehér, de ne szürke – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, aki szerint Hamiltonnak körönként két tizedmásodpercet jelenthetett a pálya kiszélesítése. A mundért védő Michael Masi versenyigazgató szerint azonban minden rendben volt, a versenyzői eligazításon tisztázták a pilótákkal, hogy ha valaki a pályán kívül előz, akkor vissza kell adnia az ellenfelének a pozícióját; egyébként pedig a 4-es kanyart két bíró is figyelte, és nem volt olyan autó, amely folyamatosan letért az aszfaltcsíkról. Nos, ez tény, mert Hamilton nem 56-szor, hanem csak 29-szer hagyta el…

Peches Alonso

Banális ok miatt esett ki Szahírban Fernando Alonso. A Formula–1-be két év után visszatért kétszeres világbajnok, aki az időmérőn a kilencedik rajthelyet szerezte meg az Alpine-nal, az 56 körös futam 32. körében fékhiba miatt állt ki a bokszba. De valójában nem a fék volt a bűnös. A második kerékcseréje után egy szendvicspapír (!) beszorult az autója hátsó fékjéhez, ami miatt túlhevültek az alkatrészek, és ez okozott károkat a fékrendszerben. A csapatnál biztonsági okokból döntöttek úgy, hogy a spanyol pilótát nem engedik tovább versenyezni. Arról, hogy miként és kinek a szendvicséről került oda a papír, nem szól a fáma.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.