Csak az erő nyelvén értenek ezek – harsogja a kormányoldal az ellenzékről, és fordítva. Ugyanígy vélekednek a radikális biciklisták a fideszes főpolgármesterről és városvezetésről, Tarlós Istvánék pedig a „Tütü nightclubos közlekedési szakemberekről”. De hasonlóképpen gondolkodik Vitézy Dávid is. A fiatalon vezérigazgatónak megtett, majd kompromisszumképtelensége miatt végül elbocsátott, jelenleg múzeum nélküli múzeumigazgató provokációval feszíti a húrt, mert úgy érzi, ő ezt is megteheti. A hely, ahol „biciklis forradalmat” készítenének elő, öndefiníciója szerint nyitott bár, amely egy épületben székel az SZDSZ-árvák liberális pártjával. De az sem véletlen, hogy a magát kormánypárti napilapként hirdető termék az autós társadalmat hergeli a növekvő számú városi kerékpárosok ellen.
Az egyre divatosabb tekerésnek régen is voltak barátai, igaz, egy kicsit szerényebbek. Nekik az 1990-ben SZDSZ-es színekben főpolgármesterré választott Demszky Gábor 1991-re nagy nehezen elkészült programjában összefüggő kerékpárút-hálózati rendszert ígért, de csak akkor, ha a légszennyezettséget számottevő mértékben csökkenteni tudják. Nem tudták, így ma itt vannak nekünk a sehova sem vezető bicikliutak, a bringások összevissza közlekedése, a gyalogátkelőkön és a piros jelzéseken áttekerő, a járdán sétálókra rákerekező biciklisek ámokfutása, az átkozódó, ugyancsak siető autósok és buszsofőrök káromkodása, kormányráhúzása, szabálytalan előzése, hirtelen fékezése-gázadása, a balesetveszélyes helyzetek sokasága.
Demszky 2005-ös Podmaniczky-programja azzal kecsegtette a kerékpárosokat, hogy „kiterjesztik” a közlekedésüket, és minden közútfelújítás mellé egy-egy bicikliutat ígért. A mostani biciklisbotrányt kirobbantó forgalomszámlás helyszínén, a Bajcsy-Zsilinszky úton az úttest közepén húzódó villamossínek helyett egy azóta sem sűrűn használt bicikliutat adtak át. Ehelyett engednek ma egy sávra buszt, biciklist és kanyarodó autóst. Csoda, hogy a jelenlegi főpolgármester ennek felülvizsgálatát kéri?