Az igazgatósági munkám során semmilyen összefüggésben nem kerültek szóba a Malévvel kapcsolatos ügyek – mondta el Oszkó Péter az MNO-nak annak kapcsán, hogy 2011 áprilisa óta a Wizz Air igazgatóságának a tagja. Az igazgatótanácsi üléseken szóba sem került a magyar légitársaság helyzete – tette hozzá. Oszkó szólt arról is, hogy 2011-ben több jelölt közül őt választotta ki a légitársaság, mivel ő rendelkezett a legjobb ismeretekkel a régióról.
A volt pénzügyminiszter kiemelte, a feladatot egy évvel azután vállalta, hogy véget ért miniszteri munkája. Oszkó elmondta, hogy emellett még három cég igazgatóságának a tagja. Annak kapcsán, hogy miért most került nyilvánosságra a neve a Wizz Airrel összefüggésben, Oszkó úgy fogalmazott, egy piacszerzési harc folyik, amelyben a részt vevő felek minden eszközt bevetnek.
A Wizz Air tette a följelentést
A Ryanair légitársaság csütörtöki budapesti tájékoztatóján osztotta ki az újságíróknak azt a dokumentumot, amelyből az is kiderült, hogy Oszkó Péter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához. Mint ismert, 2010 végén a korábbi Malév-vezérigazgató, Váradi József által vezetett Wizz Air feljelentése alapján az Európai Bizottság 2010. december 21-én kelt határozatával hivatalos vizsgálati eljárást indított a Malév Zrt.-t érintő, feltételezetten az Európai Unió szabályaiba ütköző állami támogatási intézkedések ügyében.
Az EB 2012. január 9-én döntött az állami támogatás ügyében, és megállapította, hogy a magyar nemzeti légitársaság számára 2007 és 2010 között a privatizációval és a visszaállamosítással összefüggésben nyújtott finanszírozás jogellenes állami támogatásnak minősül, mivel a Malév nem volt képes ilyen finanszírozáshoz jutni a piacról a magyar hatóságok által nyújtott feltételek mellett. Az állam által nyújtott támogatás összege közel 100 milliárd forintot tett ki.
„Mélyen hallgatott”
Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szerint, „most már érthető, miért hisztériázott Oszkó a Malév csődje körül kialakult vitában”. Mára bebizonyosodott, hogy nem elég, hogy a cég visszaállamosításánál sorozatosan olyan döntéseket hoztak, melyek nyomán az Európai Bizottság határozata ellehetetlenítette a Malév működését, kiderült az is, hogy csaknem egy éve „a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja, amit mélyen elhallgatott” – hangsúlyozta Selmeczi. A szóvivő véleménye szerint Oszkó így „közvetlenül is hasznot húzott a nemzeti érdek elárulásából”.
Így néz ki, ha Magyar Péter úgy gondolja, bármilyen nőt megkaphat