„Az EDF Démász mint felelős villamosenergia-szolgáltató elkötelezett a nehéz anyagi körülmények között élő fogyasztók védelme mellett” – mondta Thierry Le Boucher, a társaság elnök-vezérigazgatója a keddi sajtótájékoztatón. Hozzátette, a szeretetszolgálattal régóta együtt dolgoznak azon, hogy a legsebezhetőbb ügyfeleket védjék. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem ajándékot adnak, hiszen sorsuk jobbra fordulásáért az ügyfeleknek is tenniük kell.
Jelenleg mintegy százezer ügyfél tartozik a cégnek, sok esetben azonban nem valódi tartozásuk van, csak késedelmes a befizetés. Az átlagos hátralék harmincezer forint. Az ügyfelek közt a felmérések szerint mintegy tizenkétezer védendő fogyasztó van, tette hozzá.
Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke a közös akcióról elmondta: a programban pályázati úton olyan családok vehetnek részt, amelyek korábban hátralékot halmoztak fel, és az áramszolgáltató már kikapcsolta őket a szolgáltatásból vagy annak esedékességéről már értesítőt küldött. Emellett olyanok is segítséget kérhetnek, akik még rendszeresen fizetik a számlákat, de szociális helyzetük miatt védendő fogyasztónak tekinthetők. A felhalmozott hátralékok rendezéséhez a fogyasztók legalább 50 százalék saját erő mellé igényelhetnek támogatást a Magyar Máltai Szeretetszolgálattól – közölte.
A pályázatra elektronikus úton, a www.maltai.hu weboldalon lehet jelentkezni február 15-e után. A pályázaton nyertes fogyasztókkal márciustól köt szerződést a Máltai Szeretetszolgálat, majd a tartozás felének befizetése után a segélyszervezet rendezi a fennmaradó összeget. A szervezők 10–11 ezer pályázóra számítanak.
Az EDF Démász már korábban is segítette a nehéz sorsú családokat. 2009–10-ben 300 millió forint támogatást nyújtott a szolgáltatási területén élő több mint 6500 olyan fogyasztónak, akiknek az áramszámla rendszeres fizetése komoly gondot jelent.

Magyar Péter visszalépése után közleményt adott ki a Női Sikernap szervezője