Százmilliós támogatás villanyszámla tartozásra

Százmillió forinttal támogatja az EDF Démász a Magyar Máltai Szeretetszolgálat hátralékkezelő programját.

tt
2012. 02. 07. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az EDF Démász mint felelős villamosenergia-szolgáltató elkötelezett a nehéz anyagi körülmények között élő fogyasztók védelme mellett” – mondta Thierry Le Boucher, a társaság elnök-vezérigazgatója a keddi sajtótájékoztatón. Hozzátette, a szeretetszolgálattal régóta együtt dolgoznak azon, hogy a legsebezhetőbb ügyfeleket védjék. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem ajándékot adnak, hiszen sorsuk jobbra fordulásáért az ügyfeleknek is tenniük kell.

Jelenleg mintegy százezer ügyfél tartozik a cégnek, sok esetben azonban nem valódi tartozásuk van, csak késedelmes a befizetés. Az átlagos hátralék harmincezer forint. Az ügyfelek közt a felmérések szerint mintegy tizenkétezer védendő fogyasztó van, tette hozzá.

Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke a közös akcióról elmondta: a programban pályázati úton olyan családok vehetnek részt, amelyek korábban hátralékot halmoztak fel, és az áramszolgáltató már kikapcsolta őket a szolgáltatásból vagy annak esedékességéről már értesítőt küldött. Emellett olyanok is segítséget kérhetnek, akik még rendszeresen fizetik a számlákat, de szociális helyzetük miatt védendő fogyasztónak tekinthetők. A felhalmozott hátralékok rendezéséhez a fogyasztók legalább 50 százalék saját erő mellé igényelhetnek támogatást a Magyar Máltai Szeretetszolgálattól – közölte.

A pályázatra elektronikus úton, a www.maltai.hu weboldalon lehet jelentkezni február 15-e után. A pályázaton nyertes fogyasztókkal márciustól köt szerződést a Máltai Szeretetszolgálat, majd a tartozás felének befizetése után a segélyszervezet rendezi a fennmaradó összeget. A szervezők 10–11 ezer pályázóra számítanak.

Az EDF Démász már korábban is segítette a nehéz sorsú családokat. 2009–10-ben 300 millió forint támogatást nyújtott a szolgáltatási területén élő több mint 6500 olyan fogyasztónak, akiknek az áramszámla rendszeres fizetése komoly gondot jelent.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.