Megújulnak a fővárosi villamosvonalak

Megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását, így uniós forráshoz jut a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak felújítása, valamint az 1-es meghosszabbítását célzó projekt.

tt
2012. 05. 07. 13:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 41 milliárd forint összértékű beruházás így 94 százalékos uniós támogatásban részesül. A projektnek nem része az új villamosok beszerzése, melyeket külön pályázat keretében vásárolna meg a BKK, szintén uniós forrásból. A terveket támogató levelet múlt héten bocsátotta ki a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A 2013 és 2015 közötti beruházás részeként felújítják az 1-es villamos Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszát, valamint a 3-as villamos leromlott szakaszait az áramellátási berendezésekkel együtt. Az 1-es villamost átvezetik az 1995 októberében átadott Rákóczi hídon, így a Szerémi út és a Hengermalom út érintésével a Fehérvári útig járnak majd a szerelvények, csúcsidőben 3–4 percenként. A 3-as vonalon a Kőbánya központján átvezető részen lesz műfüves vágány.

A vonalakon új váltók is lesznek, így forgalmi akadályok, zavarok esetén rövidebb szakaszon kell buszokkal pótolni a villamosokat. A nagyobb közúti csomópontok is megújulnak, villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámparendszerek épülnek. A megállóhelyi peronok akadálymentesek lesznek liftek beépítésével, gyalogos-átkelőhelyek kialakításával. Új perontetők is épülnek, és a peronok magasságának megemelésével könnyebbé válik a le- és felszállás.

A projekt jelenleg a kiviteli tervek készítésének fázisában tart, a kivitelezők kiválasztására irányuló közbeszerzési kiírás még az idén megjelenik, az első munkák 2013-ban kezdődnek az 1-es kritikus, Óbuda és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszának felújításával.

A BKK tájékoztatása szerint az építésekor gyorsvillamosnak tervezett Hungária körúti 1-es vonalon és a Zuglótól Kőbányán át Dél-Pestig több fontos csomópontot összekötő 3-as vonalon a rossz pályaállapotok miatt jelentősen megnőtt a menetidő, több helyen is 10–20 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Emiatt nemcsak az autósokkal, hanem a kerülőnek számító közösségi közlekedési járatokkal szemben is hátrányba került mindkét vonal.

A felújítás régóta szükséges volt, de a BKV nem tudott uniós forrást szerezni, a BKK 2011-ben vette át a menedzselést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.