Megújulnak a fővárosi villamosvonalak

Megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását, így uniós forráshoz jut a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak felújítása, valamint az 1-es meghosszabbítását célzó projekt.

tt
2012. 05. 07. 13:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 41 milliárd forint összértékű beruházás így 94 százalékos uniós támogatásban részesül. A projektnek nem része az új villamosok beszerzése, melyeket külön pályázat keretében vásárolna meg a BKK, szintén uniós forrásból. A terveket támogató levelet múlt héten bocsátotta ki a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A 2013 és 2015 közötti beruházás részeként felújítják az 1-es villamos Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszát, valamint a 3-as villamos leromlott szakaszait az áramellátási berendezésekkel együtt. Az 1-es villamost átvezetik az 1995 októberében átadott Rákóczi hídon, így a Szerémi út és a Hengermalom út érintésével a Fehérvári útig járnak majd a szerelvények, csúcsidőben 3–4 percenként. A 3-as vonalon a Kőbánya központján átvezető részen lesz műfüves vágány.

A vonalakon új váltók is lesznek, így forgalmi akadályok, zavarok esetén rövidebb szakaszon kell buszokkal pótolni a villamosokat. A nagyobb közúti csomópontok is megújulnak, villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámparendszerek épülnek. A megállóhelyi peronok akadálymentesek lesznek liftek beépítésével, gyalogos-átkelőhelyek kialakításával. Új perontetők is épülnek, és a peronok magasságának megemelésével könnyebbé válik a le- és felszállás.

A projekt jelenleg a kiviteli tervek készítésének fázisában tart, a kivitelezők kiválasztására irányuló közbeszerzési kiírás még az idén megjelenik, az első munkák 2013-ban kezdődnek az 1-es kritikus, Óbuda és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszának felújításával.

A BKK tájékoztatása szerint az építésekor gyorsvillamosnak tervezett Hungária körúti 1-es vonalon és a Zuglótól Kőbányán át Dél-Pestig több fontos csomópontot összekötő 3-as vonalon a rossz pályaállapotok miatt jelentősen megnőtt a menetidő, több helyen is 10–20 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Emiatt nemcsak az autósokkal, hanem a kerülőnek számító közösségi közlekedési járatokkal szemben is hátrányba került mindkét vonal.

A felújítás régóta szükséges volt, de a BKV nem tudott uniós forrást szerezni, a BKK 2011-ben vette át a menedzselést.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.