A nyomozás megindítását indokolhatja az is, hogy Medgyessy Péter a múlt héten két alkalommal is kifejtette: az SZDSZ tele van zavaros, korrupciós ügyekkel, amelyekkel a pártnak szembe kell néznie. A tegnap lemondott miniszterelnök múlt vasárnapi interjújában arra is utalt, hogy a Demszky- és Wekler-ügyeken kívül vesztegetési esetekről is tudomása van.
Információnk szerint az egyik ilyen ügy az M6-os kivitelezőjének kiválasztása, mely a Medgyessy– Csillag viszony megromlásában alapvető szerepet játszott. Lapunk elsőként számolt be arról, augusztus elején Medgyessy arra utasította a gazdasági minisztert, hogy vizsgálja ki az utóbbi évek egyik legnagyobb állami beruházásának versenyeztetését, egyben halassza el a tendergyőztes kihirdetését.
Mindezt a kormányfő azután indítványozta, hogy megkapta azt a szakértői jelentést, amely megkérdőjelezte a pár nappal később győztesnek kihirdetett M6 Duna Autópálya Konzorcium (M6DA) ajánlatát, és megállapította: az állam irreálisan nagy kockázatot vállal fel, ha ez a társaság építi meg az Érd–Dunaújváros közötti szakaszt. A kormányfői kérés ellenére Csillag István mégis kihirdette a végeredményt, mely szerint az M6DA társaság építheti meg az autópályát, 125 milliárd forintért.
Tegnap az is nyilvánosságra került, hogy a gazdasági tárca által nyertesnek kihirdetett konzorcium egyes tagjai korábban már korrupciós gyanúba keveredtek osztrák és német állami építkezéseknél.
Az ORFK Nemzeti Nyomozó Irodájának sajtóreferense az M6-os ügy kivizsgálására vonatkozó kérdésünkre válaszolva kifejtette: a rendőrség tegnapig sem saját észlelése, sem pedig feljelentés alapján nem indított nyomozást az M6-os autópálya építési tendere körül kialakult korrupciógyanús ügyek miatt. A rendőrség nem vizsgálja a Medgyessy Péter által múlt vasárnap említett, az SZDSZ köreiben általa tapasztalt korrupciós ügyeket sem – fűzte hozzá a sajtóreferens.
Az egyre terebélyesedő botránnyal kapcsolatban megszólalt az MDF is: közleményben kérték Medgyessyt: hozza nyilvánosságra, hogy van-e összefüggés az autópálya-építések körül kialakult korrupciógyanús ügyek és puccsszerű megbuktatása között. Az ellenzéki párt továbbá választ vár arra a kérdésre, hogy Csillag István politikai és gazdasági sérthetetlensége vezetett-e a kormányfő bukásához.

50 helyett 106 kilométer per órával száguldott, ennyit kell fizetnie