Az unió vizsgálja a magyar gépkocsi-regisztrációs díjat

Januártól hivatalosan 6 százalékkal nőnek a díjak, valójában azonban 30 százaléknál is többet kell fizetnie annak, aki használt gépkocsit hoz be külföldről.

MNO
2004. 12. 06. 14:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A regisztrációs díj februári bevezetése óta negyedére csökkent a használtautók importja. A múlt évben 74 ezer használtautót hoztak be az országba, az idén mindössze 16-18 ezer gépkocsit. 2005. január 1-jétől további 6 százalékkal emelkedik a regisztrációs díj. Az áfatörvény hatálya alá nem tartozó magánszamélyeknek azonban ennél jóval többet kell fizetniük, ha ezután külföldről akarnak autót behozni.

Hazánkban jelenleg 700 ezer keleti gyártású gépkocsi, és ugyanennyi 1-7 éves nyugatról behozott használtautó közlekedik. A magas regisztrációs díj azt jelenti, hogy ez az állapot konzerválódik és ismét romlik a magyar gépjárműpark átlagos műszaki állapota.

A szakmai szervezetek jelzése nyomán az Európai Bizottság belsőpiacért felelős biztosa két hónapja vizsgálja a regisztrációs adót. A vizsgálat tárgya a bújtatott áfafizettetés, ami közösségi normasértést jelent. (HírTV)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.