Három év múlva Budapest teljes közlekedési rendszerére kiterjesztik a chipkártyás jegy- és bérletrendszert, amellyel a bliccelést igyekszik visszaszorítani a BKV. Először a kisföldalattin vezetik be a chipkártyás bérletet, illetve jegyet, melyért csak az úthossznak megfelelő összeget kell fizetni. Változást jelent az is, hogy a metró és a HÉV vonalain csak kapukon át lehet majd az állomásra jutni.
„Az utasok számára kényelmesebb lesz az utazás, és többen fogják használni a tömegközlekedést” – jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester a BKV Rt. Elektra (Electronic Transport System) nevű új tarfiarendszerének sajtótájékoztatóján, ahol Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója ismertette a projekt részleteit.
Aba Botond az Elektra rendszerről elmondta, a 15-20 milliárd forintos beruházás az úgynevezett BOT (Build, Operate and Transfer – Megépít, működtet és átad) projekt keretében valósul meg. Eszerint a beruházás költségeit egy közbeszerzési pályázaton nyertes vállakozó állja, amely 10-15 évig működteti is a rendszert. Ez idő alatt a BKV az üzemeltetési díjon felül a beruházás költségeit kamatostól kifizeti a vállalkozónak, aki ezt követően a tulajdonosi jogokat átadja a BKV-nek. A közbeszerzési pályázatot 2005 tavaszán írják ki. (FigyelőNet, Index)
PM Orban Reveals Plans for the Christmas Break + Video















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!