Fapados légiháború

Elszabadultak az indulatok a diszkontlégicégek között. A brit EasyJet – Közép-Európában szokatlanul – éles reklámkampányt indított és folyamatos akciózást ígér a magyar többségű Wizz Air ellen. Szakértők szerint az éleződő versenyben az élheti meg a holnapot, akinél az egy utasra jutó nettó bevétel szerkezete megváltozik.

MNO
2004. 12. 01. 8:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európa legnagyobb diszkont-légitársaságának számító brit cég azt sérelmezi vetélytársánál, hogy gazdasági okokból több száz járatot törölt, s ezzel az egész ágazatot lejáratja – írja a Világgazdaság.

A Wizz Air jogászai a jogi ellenlépéseken gondolkodnak – közölte a lappal Kázmér Natasa kommunikációs vezető. Mint mondta: a versenytárs hirdetésében említett járatokat több mint egy hónappal ezelőtt, menetrendi módosítás miatt vették ki, így a változtatás nem vagy csak csekély mértékben érinti az utasokat. A cég májusi indulása óta több mint félmillió utasuk volt, és indulása óta több mint félmillió utasuk volt, és legalább havi 100 ezer lesz a téli hónapokban is.

A Wizz Air nehéz pénzügyi helyzetére utal, hogy mind a mai napig nem zárult le az amerikai Indigo Partners befektetői csoport által irányított 40 millió eurós tőkejuttatás. Előzőleg a Budapest Airport Rt. azt közölte, hogy a diszkontcég több száz ezer forinttal tartozik. A társaság nem a tervezett ütemben fejlődik, ezt jelzi, hogy az idén legfeljebb 6-ról 8-ra nőhet a gépek száma, noha kilencet terveztek.

Szakértők szerint az éleződő versenyben az élheti meg a holnapot, akinél az egy utasra jutó nettó bevétel szerkezete megváltozik: a mostani 5-10 százalékról legalább a duplájára ugrik a repüléshez közvetlenül nem kapcsolódó rész aránya (közvetítői jutalék, jogdíjak, kereskedelmi bevételek stb.).

A fapadosok nem élhetnek meg az üzletemberek nélkül, az elmúlt két-három évben történt költségcsökkentések miatt egyre több cég utaztatja diszkont-légitársaságokkal a vezetőit. A SkyEurope ösztönző programot is kidolgozott számukra, 12 hónapig garantálva az árat.

A fapadosok terjeszkedése jót tesz egyes régiók fejlődésének, de a főbb repülőtereknek is. Az igazgató szerint az Easylet egymillió utasonként ezer új munkahelyet teremt, az üzleti utasok és turisták a célállomásokon száz fontot költenek naponta.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.