A felmérésbe bevont legtöbb országban még mindig negatívan vélekednek a jelenlegi gazdasági környezetről, kivéve Írországot és az Egyesült Királyságot. A francia, holland, belga és olasz vásárlók különösen borúlátók országaik gazdasági helyzetét illetően. Eközben Európában megoszlanak a vélemények a 2005-re várható gazdasági kilátásokról.
A felmérésben szereplő országok vásárlói az utolsó pillanatig kivárnak a vásárlással a nagyobb kedvezmények reményében, amik akár a 20 százalékot is elérhetik. Az idén jobban körül is néznek majd az emberek, hogy a legjobb áron szerezhessék be az ajándékokat.
A vásárlók csaknem 85 százaléka az internetet használja majd az áruk, valamint a bevásárlóhelyek felderítésére és az árak összehasonlítására, bár végül csak 58 százalék vásárol fog a neten vásárolni. Következésképpen kevesebb lesz a vásárló a boltokban.
Kiéleződnek a különbségek a különböző generációk vásárlási kedvét illetően: az X generáció (25-40) a legoptimistább, és valóban, a tavalyihoz képest 26 százalékkal nőtt a vásárlóerejük a felmérésben szereplő országokban. Az X generáció előszeretettel finanszírozza karácsonyi vásárlási lázát kölcsönökből, csaknem 10 százalékuk hitelt is kész felvenni erre a célra.
Jelentés mutat rá: Brüsszel szélsőséges iszlamistákat pénzel















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!