Külföldi fölény a játékpiacon

10-15 százalékkal bővülhet idén a 2003-ban 24 milliárd forintosra becsült magyar játékpiac. A magyar vevők főleg külföldi termékek közül válogathatnak az itthoni üzletek polcain. A hipermarketek által uralt terület bevételeinek 50-65 százaléka keletkezik a karácsony előtti hetekben.

MNO
2004. 12. 20. 10:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előző évekhez hasonlóan az idén is 15 százalékos növekedéssel számolnak a tavaly kétmilliárd forintos árbevételt elérő Regio Kft.-nél – mondta el a Világgazdaságnak Gyaraki József, a német–magyar tulajdonban lévő játékkereskedő cég ügyvezető igazgatója. A nagy üzletláncokhoz tartozó áruházak jelenleg mintegy 65 százalékot mondhatnak magukénak a hazai játékkereskedelemből – írja a Világgazdaság. A jövőben várhatóan tovább nő majd részesedésük, amíg eljut a világ fejlett piacain általánosnak tekinthető 75 százalékos arányig – állítja Gyaraki József.

Szintén a hipermarketek térhódítására hívja fel a figyelmet Hárs György, a Gulliver Kft. marketing- és értékesítési vezetője. A tavaly nettó hárommilliárd forint körüli árbevételt elérő, és ezzel a legnagyobb hazai játéknagykereskedőnek számító cég munkatársa arra hívja fel a figyelmet, hogy a hagyományos boltok szakképzett, a megfelelő játék kiválasztásában segítséget nyújtani képes eladókkal és a hipermarketekben nem található termékeket is tartalmazó választékkal vehetik fel a versenyt a nagy üzletekkel.

A kereskedők 50–65 százalék közé teszik a karácsony részesedését az éves forgalomból, a vásárlók az ünnepek előtti utolsó két-három hétben költik a legtöbbet játékokra. Az idei ünnepi szezon egyik nagy slágere a Ravensburger gömb alakú kirakója, de keresettek a Walt Disney-filmekből ismert plüssfigurák és egyes társasjátékok is, például az interneten nagy sikert aratott Honfoglaló táblás változata – számolt be a Gulliver Kft. tapasztalatairól Hárs György.

A magyar vevők napjainkban már főleg külföldi termékek közül válogathatnak az itthoni üzletek polcain. Míg 10-15 éve a hazai gyártmányú játékok aránya megközelítette az ötven százalékot, addig napjainkra ez az arány tíz százalékra csökkent – állítja Gyaraki József. Ennek hátterében az áll, hogy itthon gyakran csak az alapanyag többe kerül, mint Távol-Keletről készen megvenni és beszállítani a játékot. A hazai játékgyártók helyzetét nehezíti az is, hogy a magyar piac adottságai miatt csak nagyon kis szériában lehetne gyártani, így méretgazdaságossági okok miatt sem éri meg ma Magyarországon kizárólag játékgyártással foglalkozni.

Forrás: Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.