Jelentős veszteség érte a belga kereskedőket a hét végén, miután a bankkártyás rendszer teljes összeomlása miatt a vevők nem tudtak fizetni a boltokban. A hiba szombaton délben jelentkezett, oka egyelőre ismeretlen, és az összes bankkártyatípust érintette. A vásárlók első rohama a bevásárlóközpontok melletti bankautomatákat ürítette ki. Sok, áruval megrakott kosarat azonban végleg az üzletben hagytak, mert a vásárlóknak nem sikerült készpénzhez jutniuk.
Az ügy súlyosságát jelzi, hogy Didier Reynders pénzügyminiszter személyesen találkozik a bankkártyás fizetési rendszer működtetéséért felelős Banksys pénzügyi vállalkozás tulajdonosaival. A fogyasztóvédő szervezetek szintén tárgyalásokat kezdeményeztek a Banksys képviselőivel, céljuk megelőzni a hasonló esetek megismétlődését. A kereskedők mindenesetre hamarosan benyújtják tételes kártérítési igényüket.
Magyarországon elképzelhetetlen az, hogy a teljes bankkártyás fizetési rendszer leálljon – mondta el az Index érdeklődésére Timár György, a Giro Bankártya Rt. (GBC) vezérigazgatója.
A kártyás fizetés hátterét biztosító rendszereket 1,5-2 évente kell karbantartás, frissítés miatt néhány órára leállítani. Ezeket a beavatkozásokat úgy időzítik, rendszerint vasárnap hajnali órákra, hogy a lehető legkisebb fennakadást okozzák, és előre értesítik is róla az elfogadóhelyeket.
(Index, euro.hu)
Az emberek biztonsága a tét – ezért terelnék át a kamionokat az autópályákra + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!