Őszi nézőcsúcs a Bundesligában

Minden eddiginél több, átlagban 37 181 néző látogatott ki a német labdarúgó-bajnokság, a Bundesliga őszi szezonjának mérkőzéseire. A növekvő nézőszámoknak és a szponzori támogatásoknak köszönhetően pedig jól alakulnak a német labdarúgóklubok bevételei – derül ki a WGZ Bank és a KPMG által készített tanulmányból.

Nemes Károly
2004. 12. 18. 8:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eddigi féléves csúcs a legutóbbi kiírásban született, akkor 36 607 néző volt kíváncsi a helyszínen a meccsekre. Amennyiben a német szurkolók érdeklődése tavasszal sem lanyhul, könnyen megdőlhet a teljes bajnokságra érvényes, 35 048 fő/meccses (összesen 10 724 586 néző) rekord, amelyet szintén a 2003/2004-es idényben produkáltak a rajongók.

A megnövekedett nézettség elsősorban annak köszönhető, hogy a szezonnak három csapat, a Mönchengladbach, a Hannover és a Hetha BSC is új, a korábbinál nagyobb stadionnal vágott neki. Ezek közül is főképp az első gárda esetében érezhető a fejlődés, hiszen a tavalyi 30 ezerrel szemben idén 50 ezerre nőtt hazai mérkőzéseiken a nézőszám.

A Gladbach ezzel is csak a negyedik a csapatok rangsorában a Borussia Dortmund (77 062), a Schalke 04 (61 177) és a Bayern München (51 888) mögött.

Jövedelmező a német futball

A növekvő nézőszámoknak és a szponzori támogatásoknak köszönhetően jól alakulnak a német labdarúgóklubok bevételei – derül ki a WGZ Bank és a KPMG által készített tanulmányból.

A bevételek meghatározó része a szponzoroktól folyik be. A klubok a 2002/2003-as szezonban átlagosan 18,9 millió euró szponzori bevételt könyvelhettek el, amely 26,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A támogatóktól érkező bevételek nagy részét a mezszponzoráció jelenti: a jelenleg félidejénél tartó szezonban az első osztályú Bundesliga-csapatok ebből összesen 89 millió eurót remélnek.

A tanulmány szerint e szám az 1999/2000. évi mezszponzorációt 53 százalékkal, azaz 58 millió euróval haladja meg. A jövőben a szponzori bevételek további növekedését remélik.

Európában ezzel egyébként a német csapatok tesznek ezért a legnagyobb mezszponzori bevételre: amíg ugyanis egy olasz klubnak átlagosan 3,1 millió euró, egy angolnak 2,9, egy franciának 2,3, spanyolnak pedig 1,8 milliós bevétele származik a sporttrikón olvasható támogatótól, addig német társaik átlagosan 4,9 milliót könyvelhetnek el.

A Bundesliga első osztályában szereplő csapatok összbevétele a kutatás szerint a 2002/2003-as szezonban 1,2 milliárd euróra tehető. Az előzetes adatok szerint ekörül alakulhat a tavalyi szezon is. Szakértők azt várják, hogy a 2006-os labdarúgó-világbajnokságig tovább emelkedhetnek a klubok bevételei.

A legnagyobb mezszponzorok a Bundesligában
Bayern München: T-Mobile (17 millió)
Borussia Dortmund: E.On (12)
Bayer Leverkusen: RWE (8)
Schalke 04: Victoria (6)
Hertha BSC: Arcor (6)

Forrás: MNO, Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.