Az eddigi féléves csúcs a legutóbbi kiírásban született, akkor 36 607 néző volt kíváncsi a helyszínen a meccsekre. Amennyiben a német szurkolók érdeklődése tavasszal sem lanyhul, könnyen megdőlhet a teljes bajnokságra érvényes, 35 048 fő/meccses (összesen 10 724 586 néző) rekord, amelyet szintén a 2003/2004-es idényben produkáltak a rajongók.
A megnövekedett nézettség elsősorban annak köszönhető, hogy a szezonnak három csapat, a Mönchengladbach, a Hannover és a Hetha BSC is új, a korábbinál nagyobb stadionnal vágott neki. Ezek közül is főképp az első gárda esetében érezhető a fejlődés, hiszen a tavalyi 30 ezerrel szemben idén 50 ezerre nőtt hazai mérkőzéseiken a nézőszám.
A Gladbach ezzel is csak a negyedik a csapatok rangsorában a Borussia Dortmund (77 062), a Schalke 04 (61 177) és a Bayern München (51 888) mögött.
Jövedelmező a német futball
A növekvő nézőszámoknak és a szponzori támogatásoknak köszönhetően jól alakulnak a német labdarúgóklubok bevételei – derül ki a WGZ Bank és a KPMG által készített tanulmányból.
A bevételek meghatározó része a szponzoroktól folyik be. A klubok a 2002/2003-as szezonban átlagosan 18,9 millió euró szponzori bevételt könyvelhettek el, amely 26,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A támogatóktól érkező bevételek nagy részét a mezszponzoráció jelenti: a jelenleg félidejénél tartó szezonban az első osztályú Bundesliga-csapatok ebből összesen 89 millió eurót remélnek.
A tanulmány szerint e szám az 1999/2000. évi mezszponzorációt 53 százalékkal, azaz 58 millió euróval haladja meg. A jövőben a szponzori bevételek további növekedését remélik.
Európában ezzel egyébként a német csapatok tesznek ezért a legnagyobb mezszponzori bevételre: amíg ugyanis egy olasz klubnak átlagosan 3,1 millió euró, egy angolnak 2,9, egy franciának 2,3, spanyolnak pedig 1,8 milliós bevétele származik a sporttrikón olvasható támogatótól, addig német társaik átlagosan 4,9 milliót könyvelhetnek el.
A Bundesliga első osztályában szereplő csapatok összbevétele a kutatás szerint a 2002/2003-as szezonban 1,2 milliárd euróra tehető. Az előzetes adatok szerint ekörül alakulhat a tavalyi szezon is. Szakértők azt várják, hogy a 2006-os labdarúgó-világbajnokságig tovább emelkedhetnek a klubok bevételei.
A legnagyobb mezszponzorok a Bundesligában
Bayern München: T-Mobile (17 millió)
Borussia Dortmund: E.On (12)
Bayer Leverkusen: RWE (8)
Schalke 04: Victoria (6)
Hertha BSC: Arcor (6)
Forrás: MNO, Világgazdaság
Akár egymillió forintos otthontámogatást kaphatnak évente a pedagógusok + videó














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!