Jövőre átlagosan tizenöt százalékkal többet fizetünk az autópályadíjak alapárához képest a sztrádák használatáért, és ugyanennyivel emelkednek a pótdíjak is – mondta el a Magyar Rádiónak Pásztor Zoltán, az Állami Autópálya Kezelő kommunikációs igazgatója.
A pótdíjak esetében nem számíthat nagy bevételekre az üzemeltető, mivel Magyarországon ellenőrzött autóknak körülbelül a 3 százaléka akadt fönn a rostán. Európában ez nagyon alacsony arány. Magyarországon kevesen bliccelnek az autópályákon – mondta Pásztor Zoltán.
Arra a kérdésre, hogy akkor mi indokolja a pótdíjemelést, a szóvivő azt válaszolta a rádió munkatársának, hogy az emelésnek valójában nem bevételnövelési okai vannak, mivel tényleg kevesen bliccelnek. Az indok ebben az esetben az, hogy az alapdíj és a pótdíj arányos maradjon egymással és így elrettentőek maradjanak a büntetési díjtételek.
A bliccelők általános ismérveiről az üzemeltető egyébként sem vezet statisztikát. A szóvivő elmondása szerint a bliccelők körülbelül egyenlő arányban oszlanak meg a közlekedésben jelen lévő egyes járműfajták között.
A kamionoknál annyiban más a helyzet, hogy ott az új díjkategória bevezetését egy európai uniós irányelv teszi kötelezővé. Ez a 12 tonnánál nagyobb járművekre vonatkozik (ilyenek a kamionok, nyerges vontatók, nagyon nehéz szerelvények), amelyek a legjobban igénybe veszik az úthálózatot, ezért kell számukra arányosan nagyobb díjtételeket is megszabni. De ugyancsak ez az európai uniós irányelv írja elő azt is, hogy számukra be kell vezetni az egynapos matricát, amelynek a díjtétele 2 ezer forint.
Áldott és kegyelemteljes karácsonyt kívánunk olvasóinknak!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!