Nem kell az EU-támogatás?

Évi 48,2 millió euróval támogatja az EU az agrártermékek unión belüli reklámozását, ám a jelek szerint Magyarország nem pályázik e támogatásra. Az első pályázati határidő 2004. július 31. volt, míg a következő 2005. január 31. lesz, ám a hazai illetékesek még azt sem tudják, hogy valaki foglalkozik-e ezzel a pályázattal.

MNO
2005. 01. 07. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Tanács 2001-ben döntött arról, hogy évi 48,2 millió euróval támogatják az agrártermékek unión belüli reklámozását, melyre évente kétszer lehet pályázni. Az EU az egy-hároméves promóciós programok költségvetésének 50 százalékára ad támogatást.

Az Európai Bizottság legutóbb 24,1 millió eurót ítélt meg 11 tagország 20 reklámprogramjának támogatására, ám a pályázók között egyetlen új tagállam sem volt. Johan Reyniers, a mezőgazdasági biztos sajtósa a Világgazdaságnak kijelentette: a pályázat az új tagok előtt is nyitott, ám nekik – mivel július 31. volt a pályázati határidő – vélhetően nem volt elég 3 hónap a pályázat benyújtására. A következő határidő január 31., így még nincsen végleges listájuk, kik pályáznak a forrásra. Így azt sem tudták megmondani, Magyarország nyújtott-e be pályázatot.

A Világgazdaságnak sem az Agrármarketing Centrum, sem az AVOP Irányító Hatóság, sem a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium piacfejlesztési főosztálya nem tudta megmondani, hogy a magyar államigazgatásban valaki foglalkozik-e az említett pályázattal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.