MeH: kétmilliárd kommunikációra és közvélemény-kutatásra a választásokig

Több mint kétmilliárd forintot költ a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) a következő másfél évben kommunikációs feladatokra és közvélemény-kutatásokra. A most lezárult közbeszerzések nyomán kötött szerződések keretösszege 2,003 milliárd forint, ám emellett a MeH költségvetésében idén 400 millió forint szerepel európai uniós tájékoztatásra, valamint a tárcák saját büdzséjükből is költenek kommunikációra.

MNO
2005. 03. 21. 9:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újdonság, hogy a médiavásárlást és a kreatív tevékenységet egymástól elválasztva, külön-külön pályázaton rendelte meg a kancellária, s e megbízások 2006. június 30-ig szólnak, így e nyerteseken kívül más ügynökségeket már nem alkalmaznak a jövő évi választásokig – tudta meg a Napi Gazdaság.

A MeH kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó médiatervezésre és -vásárlásra szóló 900 millió forint keretösszegű megbízást a Mediaedge:cia Hungary Kft. nyerte meg – jelentette be Batiz András kormányszóvivő. A közbeszerzésre mindössze ketten jelentkeztek, a Mediaedge:cia-n kívül a MindShare Médiaügynökség Kft., ami nem meglepő, hiszen a kiírás eleve a nagyobb cégeket célozta: a jelentkezők 2002-2003-as médiatervezésből és vásárlásból származó forgalmának el kellett érnie az évi nettó 5 milliárd forintot.

A Mediaedge:ciával már szerződést kötött a kancellária, az első „rohamtempóban” teljesített megbízása a március 15-éhez kapcsolódó médiatervezés és -vásárlás volt.

Szintén lezárult a kreatív tervezésre, reklámanyagok és filmek gyártására, valamint rendezvényszervezésre szóló közbeszerzési eljárás is, ám ennek eredményét csak a szerződés aláírása után, e héten hozza nyilvánosságra a MeH. Ez a megbízás is jövő év június 30-ig szól a keretösszege 275 millió forint.

A jövő évre áthúzódó megbízások forrásai a 2006-os költségvetésben szerepelnek majd – mondta Batiz. Állami Kommunikációs megbízást hasonló nagyságrendben legutóbb (2003 novemberében) a Leo Burnett Budapest Kft. nyert el. Akkor a cég – elsősorban az Európa-terv kommunikációjához kapcsolódó – kreatív feladatokat és médiavásárlást 500 millió forintért végezte.

Nem hozott meglepetést a MeH kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokra 550 millió forint keretösszegben meghirdetett pályázata sem: továbbra is a tulajdonában lévő Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft-nek szavazott bizalmat. (A Közlönykiadó 2003 novemberében 100 millió forintért kapott kormányzati „megbízást”.)

A közvélemény-kutatások végzésére kiírt pályázatokon – mintegy 278 millió forintért – két kategóriában a Szonda-Ipsos Kft., háromban pedig a Medián Kft. nyert. E megbízások 2005 végéig szólnak.

KORMÁNYZATI MEGBÍZÁSOK
Nyertes Keretösszeg (millió forint)
Médiatervezés és -vásárlás: Mediaedge:cia Hungary Kft. 900
Kreatív tervezés, reklámanyagok, filmek gyártása, rendezvényszervezés – 275
Kampányok nyomdai szolgáltatásai: Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft. 550
Közvélemény-kutatások: Medián Kft., Szonda-Ipsos Kft. 278
Összesen: 2003

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.