Újdonság, hogy a médiavásárlást és a kreatív tevékenységet egymástól elválasztva, külön-külön pályázaton rendelte meg a kancellária, s e megbízások 2006. június 30-ig szólnak, így e nyerteseken kívül más ügynökségeket már nem alkalmaznak a jövő évi választásokig – tudta meg a Napi Gazdaság.
A MeH kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó médiatervezésre és -vásárlásra szóló 900 millió forint keretösszegű megbízást a Mediaedge:cia Hungary Kft. nyerte meg – jelentette be Batiz András kormányszóvivő. A közbeszerzésre mindössze ketten jelentkeztek, a Mediaedge:cia-n kívül a MindShare Médiaügynökség Kft., ami nem meglepő, hiszen a kiírás eleve a nagyobb cégeket célozta: a jelentkezők 2002-2003-as médiatervezésből és vásárlásból származó forgalmának el kellett érnie az évi nettó 5 milliárd forintot.
A Mediaedge:ciával már szerződést kötött a kancellária, az első „rohamtempóban” teljesített megbízása a március 15-éhez kapcsolódó médiatervezés és -vásárlás volt.
Szintén lezárult a kreatív tervezésre, reklámanyagok és filmek gyártására, valamint rendezvényszervezésre szóló közbeszerzési eljárás is, ám ennek eredményét csak a szerződés aláírása után, e héten hozza nyilvánosságra a MeH. Ez a megbízás is jövő év június 30-ig szól a keretösszege 275 millió forint.
A jövő évre áthúzódó megbízások forrásai a 2006-os költségvetésben szerepelnek majd – mondta Batiz. Állami Kommunikációs megbízást hasonló nagyságrendben legutóbb (2003 novemberében) a Leo Burnett Budapest Kft. nyert el. Akkor a cég – elsősorban az Európa-terv kommunikációjához kapcsolódó – kreatív feladatokat és médiavásárlást 500 millió forintért végezte.
Nem hozott meglepetést a MeH kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokra 550 millió forint keretösszegben meghirdetett pályázata sem: továbbra is a tulajdonában lévő Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft-nek szavazott bizalmat. (A Közlönykiadó 2003 novemberében 100 millió forintért kapott kormányzati „megbízást”.)
A közvélemény-kutatások végzésére kiírt pályázatokon – mintegy 278 millió forintért – két kategóriában a Szonda-Ipsos Kft., háromban pedig a Medián Kft. nyert. E megbízások 2005 végéig szólnak.
KORMÁNYZATI MEGBÍZÁSOK
Nyertes Keretösszeg (millió forint)
Médiatervezés és -vásárlás: Mediaedge:cia Hungary Kft. 900
Kreatív tervezés, reklámanyagok, filmek gyártása, rendezvényszervezés – 275
Kampányok nyomdai szolgáltatásai: Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft. 550
Közvélemény-kutatások: Medián Kft., Szonda-Ipsos Kft. 278
Összesen: 2003
Forrás: Napi Gazdaság

Megrázó gyilkosságok – nő a feszültség a magyar társadalomban