Jelentős áremelkedésre kell számítani a repülőjegyek esetében, ha az Európai Bizottság javaslata alapján a tagállamok elfogadják azt a tervet, miszerint a nemzetközi repülőutakat is áfával kell terhelni – állítja az Ernst & Young.
A személyszállítást ma is forgalmi adó terheli: a nemzetközi forgalom esetében minden érintett országot – a megtett távolság arányában – illeti meg az áfa. A légi forgalom esetében azonban ezt a szabályt nem alkalmazzák a nemzetközi közlekedésben; ez alól valamennyi tagország derogációt kapott. – A bizottsági javaslat lehetővé tenné, hogy az unión belül a célállomás országa adókötelezettséget írjon elő – mondta a Világgazdaságnak Heinczinger Róbert, az Ernst & Young adópartnere, hozzátéve: ebben az esetben pedig az a paradox helyzet állna elő, hogy Budapest és Frankfurt között odafelé 16, visszafelé pedig 25 százalékos áfa terhelné a jegy árát. A gazdasági nehézségekkel küzdő tagállamok pedig vélhetően élnének is ezzel a lehetőséggel, s a légitársaságok pluszterheiket – legalábbis részben – az utasra háríthatják.
Az Európai Bizottság adóügyi főigazgatósága a lap kérédésre elutasította, hogy bármilyen hivatalos javaslat született az ügyben. Azt ugyanakkor megerősítették, hogy a konzultációs anyag tartalmaz ilyen jellegű elgondolást. Ezt elsősorban az indokolja, hogy a jelenlegi helyzet egyenlőtlenséget teremt a légi közlekedés javára: míg a közúti vagy a vasúti személyszállítás esetében ma is kötelező a forgalmi adó megfizetése, a légi és a tengeri közlekedés áfamentes.
(Világgazdaság)

Öt éve nincs köztünk Szilágyi István, az ország Lópici Gáspárja