Az első magyarországi gépkocsi, ami 1895-ben került az országba, egy Benz-Velo típusú, egylóerős motorral hajtott jármű volt, ami Hatschek Béla optikus-műszerész tulajdonát képezte. Az első teherautó – amivel Törley pezsgőgyár korszerűsítette áruszállítását – nem sokkal később jelent meg Budafokon. Első feltűnésük utána gépjárművek azonnal az érdeklődés középpontjába kerültek hazánkban is, és a Pesti Magyar Kereskedelmi Bank az 1890-es évek végén már buszokkal és teherautókkal akarta a HÉV vonalait összekötni, de ez az infrastruktúra hiánya miatt nem valósult meg. Az első hazai gyártású, belső égésű motorral hajtott járművet, egy levélgyűjtő triciklit a Magyar Királyi Posta pályázatára Csonka János már 1900-ban megépítette. Ezek a 2,3 lóerős járművek akár 25 km/órás sebességgel is képesek voltak robogni egy 50 kilogrammos postazsákot szállítva.
Ekkoriban kisvállalkozók és ipari üzemek már megpróbálkoztak automobilok előállításával, ám ezeknek vagy a tervei, vagy részegységei (motort, sebességváltót stb.) külföldről származtak. Az első, teljes egészében hazai tervezésű és gyártású gépkocsi a Csonka János által tervezett és 1905-ben bemutatott, a köznyelvben „Doxa”-ként emlegetett csomagszállító autó volt, amely a posta 1903-as pályázatára készült. A hátsókerék-hajtású kocsinak négyhengeres motorja, két blokkból összeszerelt ikerhengertömbje, differenciálműve és sorosan kapcsolt sebességváltója volt. Csonka János vezette a győri Magyar Waggon és Gépgyárban folyó összeszerelést, megalapozva a későbbi Rába autógyárat. Az első magyar autó négyhengeres motorjával 35 km/órás maximális sebességre volt képes.
1901-ben már a motoros járművek közlekedését is szabályozták. A rendőrség az 1900-ban alakult Magyar Automobil Club szakembereivel állította össze a főváros gépkocsi-forgalmi szabályrendeletét, ez előírta mind a gépjárművezetők, mind a járművek vizsgáztatását. Korlátozták a sebességet, a forgalmasabb utakon a személykocsik 20, a teherautók 6 km/órával haladhattak, a járműveket üzemi és kézifékkel, első-hátsó lámpával és dudával kellett felszerelni. Ekkor adták ki az első vezetői és forgalmi engedélyeket (1901-ben 49 vezetőnek és 38 járműnek) s a rendszámtáblákat is, bár nem mondták meg, hová kell elhelyezni őket. Azt is előírták, hogy menet közben állandóan dudálni kell, s hogy a parkoló kocsikat tilos őrizetlenül hagyni.
(Forrás: museum.hu, hirado.hu, vezess.hu)

Kemény üzenetet küldött Gyurcsány volt felesége, szorul a hurok Magyar körül