Míg az emberek láthatóan egyre jobban elfordulnak a politikától, a pártok folyamatosan kampányolnak. Újabb és újabb ötleteket vetnek be, és ahogy közeledik a választás időpontja, egyre többször és több helyen jelennek meg, elsősorban a bizonytalan választók voksaira vadászva. A Magyar Rádió szakértőket kérdezett.
Csakugyan úgy tűnik, intenzívebbé vált a politikai élet – mondta a témáról Török Gábor politológus a Magyar Rádió kérdésére válaszolva. A szakértő szerint egyre többen figyelnek már 2006-ra. Az új kampány kezdetét jelző fordulat – azaz hogy már nem az előző választásra tekintünk, hanem inkább a következőre, valamikor a ciklus félidejében következett be – vélte Török Gábor.
A kampány kezdetére vonatkozó megállapítást támasztja alá Somogyi Zoltán politikai elemző szerint hogy minden pártban ott van már a kampánystáb. Ez azt mutatja, hogy mindegyik párt, az MSZP és a Fidesz is már a 2006-os választásokra felkészülten tevékenykedik – mondta a szakértő.
Török Gábor szerint egyre inkább úgy tűnik, hogy nemcsak a hagyományos politikai eszközöket, nemcsak a politizálás hagyományos eszközeit alkalmazzák a pártok és a politikusok, hanem egyre inkább kezd megjelenni a kampányhangulat a kreatív anyagokban, a reklámokban, a marketingben is.
Somogyi Zoltán a kormány újságokban megjelent hirdetései kapcsán elmondta: régiónkban számtalan helyen elfogadott, hogy a kormány kampányol, a hasonló típusú hirdetéseket már megszokhattuk.
Arról azonban, hogy milyen kampányra számíthatnak a választók jövőre, még egyik szakértő sem tudott biztosat mondani.
(Magyar Rádió)

Lánczi András: A celebpolitikus politizálás üres és felszínes