Újabb feketelista a légitársaságokról

A francia polgári légiforgalmi hatóság hétfőn hozta nyilvánosságra a francia légtérből kitiltott öt légitársaság nevét. Most a Le Figaro című napilap állított össze 37 nevet tartalmazó saját feketelistát a hatóság ellenőreinek segítségével. Szerepel rajta például több görög, török és portugál légitársaság is.

MNO
2005. 08. 31. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Le Figaro szakértők segítségével összeállított listáján azon légitársaságok neve szerepel, amelyek az elmúlt két évben nagyobb problémákkal hívták fel magukra a figyelmet, illetve előfordulnak a brit, svájci és belga feketelistán. Nem szerepel ellenben a konzervatív napilap lajstromán a venezuelai katasztrófát okozó West Carribean, a görög Helios és a 2004 januárjában Sarm es-Sejkben bekövetkezett légi szerencsétlenségért felelős Flash Airlines, mert ezen légitársaságok azóta beszüntették járataikat.

Az újság szerint problémás légitársaságok:

Aerocondor (Portugália),
Africa Lines (Közép-Afrikai Köztársaság),
Air Cairo (Egyiptom),
Air Koryo (Észak-Korea),
Air Mauritanie (Mauritánia),
Air Memphis (Egyiptom),
Air Mozambique (Mozambik),
Air Saint-Thomas (Egyesült Államok),
Air Universal (Sierra Leone),
Air Van Airlines (Örményország),
Albanian Airlines (Albánia),
Alexandair (Görögország),
AMC Airlines (Egyiptom),
Cameroon Airlines (Kamerun),
Central Air Express (Kongói Demokratikus Köztársaság),
Dniprovia (Ukrajna),
Fly Air (Törökország),
Girjet (Spanyolország),
Hemus Air (Bulgária),
I.C.T.T.P.W. (Líbia),
International Air Service (Libéria),
International Air Tours (Nigéria),
Johnsons Air (Ghána),
JR Executive (Libanon),
Karthago (Tunézia),
Luxor Air (Egyiptom),
Olympic Airlines (Grörögország),
Onur Air (Törökország),
Phoenix Aviation (Kirgizisztán),
Phuket Air (Thaiföld),
Premium Air Shuttle (Nigéria),
Silk Way (Azerbajdzsán),
Silverback Cargo Freighters (Ruanda),
South Airlines (Ukrajna),
Star Air (Sierra Leone),
Tadjikistan Airlines (Tádzsikisztán),
Tuninter (Tunézia).

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jelentésére hivatkozva a nyugat-európai típusú repülőgépek közül a lap szerint a többinél balesetveszélyesebbnek tekinthető a Boeing 707, 727 és 737-100; McDonnel Douglas DC 8 és DC9; Lockheed Tristar; Fokker 27 és 28, valamint az első, közel negyedszázados Airbus A 300-as (B2 vagy B4).

(Forrás: Gazdasági Rádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.