A Le Figaro szakértők segítségével összeállított listáján azon légitársaságok neve szerepel, amelyek az elmúlt két évben nagyobb problémákkal hívták fel magukra a figyelmet, illetve előfordulnak a brit, svájci és belga feketelistán. Nem szerepel ellenben a konzervatív napilap lajstromán a venezuelai katasztrófát okozó West Carribean, a görög Helios és a 2004 januárjában Sarm es-Sejkben bekövetkezett légi szerencsétlenségért felelős Flash Airlines, mert ezen légitársaságok azóta beszüntették járataikat.
Az újság szerint problémás légitársaságok:
Aerocondor (Portugália),
Africa Lines (Közép-Afrikai Köztársaság),
Air Cairo (Egyiptom),
Air Koryo (Észak-Korea),
Air Mauritanie (Mauritánia),
Air Memphis (Egyiptom),
Air Mozambique (Mozambik),
Air Saint-Thomas (Egyesült Államok),
Air Universal (Sierra Leone),
Air Van Airlines (Örményország),
Albanian Airlines (Albánia),
Alexandair (Görögország),
AMC Airlines (Egyiptom),
Cameroon Airlines (Kamerun),
Central Air Express (Kongói Demokratikus Köztársaság),
Dniprovia (Ukrajna),
Fly Air (Törökország),
Girjet (Spanyolország),
Hemus Air (Bulgária),
I.C.T.T.P.W. (Líbia),
International Air Service (Libéria),
International Air Tours (Nigéria),
Johnsons Air (Ghána),
JR Executive (Libanon),
Karthago (Tunézia),
Luxor Air (Egyiptom),
Olympic Airlines (Grörögország),
Onur Air (Törökország),
Phoenix Aviation (Kirgizisztán),
Phuket Air (Thaiföld),
Premium Air Shuttle (Nigéria),
Silk Way (Azerbajdzsán),
Silverback Cargo Freighters (Ruanda),
South Airlines (Ukrajna),
Star Air (Sierra Leone),
Tadjikistan Airlines (Tádzsikisztán),
Tuninter (Tunézia).
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jelentésére hivatkozva a nyugat-európai típusú repülőgépek közül a lap szerint a többinél balesetveszélyesebbnek tekinthető a Boeing 707, 727 és 737-100; McDonnel Douglas DC 8 és DC9; Lockheed Tristar; Fokker 27 és 28, valamint az első, közel negyedszázados Airbus A 300-as (B2 vagy B4).
(Forrás: Gazdasági Rádió)
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
