A távirati iroda összeállítása szerint Londonban és a többi nagyvárosban már a hét végén hosszú sorok álltak a benzinkutaknál, és néhány helyen már nem kapni üzemanyagot. A közúti árufuvarozók üzemanyagár-letörésre alakult érdek-képviseleti csoportja, a Fuel Lobby szerdától háromnapos országos tiltakozó akciót tervez, ha addig a kormánnyal nem sikerül megállapodni az egy font körüli árak csökkentésének módjáról.
Idevonatkozó információ, hogy panaszkodnak a légi cégek is. A Polgári Repülésügyi Szervezet (IATA) tegnap közölte, hogy a taglégitársaságok idei együttes veszteségét 7,4 milliárd dollárra becsüli, azaz 1,4 milliárddal nagyobbra, mint pár hónappal ezelőtt, mert igen nagy mértékben drágult az üzemanyag. A múlt hónap végén az IATA azt jósolta, hogy a légitársaságok kerozinszámlája az idén 80-90 milliárd dollár között lesz, a tavalyi 63 és a tavaly előtti 44 milliárd dollár után. Akkor már biztosra vette, hogy a tagtársaságok együttes vesztesége több lesz annál a hatmilliárd dollárnál, amit az IATA ez év májusában számolt. Úgy kalkuláltak ugyanis, hogy a Brent nyersolaj átlagára hordónként 47 dollár körül lesz az idén. Minden egyes dollárnyi drágulás a légiközlekedési ipar költségeit éves szinten egymilliárd dollárral növeli – véli az IATA. A társaságok fennmaradását egyelőre a fuvardíjak emelése és a más jellegű költségek mérséklése segíti.
Fenyegetés után csökkent a benzin ára Ausztriában
Hétfőn 1 eurócenttel csökkentette a motorbenzin árát az OMV osztrák olajkonszern azt követően, hogy a nap folyamán a Karl-Heinz Grasser pénzügyminiszter egy rádióműsorban felvetette: különadóval sújthatnák a benzinkút-hálózatokat, hogy az extrabevételek egy részét visszajuttathassák a fogyasztóknak.
A miniszter nem részletezte a különadó bevezetésének a lehetőségeit, de úgy vélte, annak érvényesítésére akkor kerülhetne sor, ha a cégek egy-két napon belül nem csökkentenék az árat literenként 2-3 eurócenttel – közölte a FigyelőNet.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
