Nemrég több légitársaság – közöttük 2004. februártól a Malév – jelentősen csökkentette az utazási irodák repülőjegy-értékesítéséből származó jutalékát, és ezzel egy időben úgynevezett „repülőjegy-kiállítási„ díjat kezdett felszámítani a fogyasztóknak. Ezt az eljárást egyúttal javasolta az utazási irodáknak is – közölte a Magyar Nemzethez e-mailban eljuttatott közleménye elején az OFE szóvivője.
Újlaki-Vátz László szerint ezek az irodák azóta élnek a jegykiállítási, (más néven szervízdíj) lehetőségével, hiszen a kieső bevételi forrásaikat valahonnan pótolniuk kell. – E díjforma az utak hosszától is függ, és némely légitársaságnál különbözik, de jellemzően több ezer forinttól kezdődik. A Malévnél például 1000, 5500, sőt több, a Vista Utazási Irodánál pedig a tengerentúlra már több 10 ezer forint is lehet – fogalmazott a szóvivő. Az egyesület kezdettől tiltakozott a fogyasztókat sújtó – többletszolgáltatás nélküli áremelés – ellen. Ez ugyanis szerinte egyáltalán nem az „átláthatóbb és kedvezőbb árstruktúra” bizonyítéka, hanem éppen ellenkezőleg, egy olyan intézkedés, amelynek eredményeként a szolgáltató bevételeit a fogyasztók pénztárcáján keresztül, leplezetten kívánja növelni.
„Az OFE nem a cégek (légitársaságok és utazási irodák) azon jogát vonja kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, hanem, hogy ténylegesen nem létező költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat” – áll a közleményben. Az egyesület leszögezte: az utas vásárláskor nem magáért a jegyért, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásért fizet. – Többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó pluszszolgáltatás ellenében volna jogosult, márpedig az, hogy a jegyet a kezünkbe kapjuk, nem nevezhető annak. A mai ítélet nem jogerős – közölte a szóvivő.
Tényleg letarolják az országot: ezúttal a Balatonon alkotott a f…sófantom
