Pert nyert a Malév ellen a fogyasztóvédő egyesület

A Fővárosi Bíróság jogosulatlannak ítélte a Malév és sok más légitársaság által közel két éve alkalmazott szervízdíjszedési eljárását. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnek (OFE) igazat adó ítélet ma született – tájékoztatta minderről a Magyar Nemzetet e-mailen Újlaki-Vátz László, az egyesület szóvivője.

Kristály Lehel
2005. 10. 24. 15:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrég több légitársaság – közöttük 2004. februártól a Malév – jelentősen csökkentette az utazási irodák repülőjegy-értékesítéséből származó jutalékát, és ezzel egy időben úgynevezett „repülőjegy-kiállítási„ díjat kezdett felszámítani a fogyasztóknak. Ezt az eljárást egyúttal javasolta az utazási irodáknak is – közölte a Magyar Nemzethez e-mailban eljuttatott közleménye elején az OFE szóvivője.

Újlaki-Vátz László szerint ezek az irodák azóta élnek a jegykiállítási, (más néven szervízdíj) lehetőségével, hiszen a kieső bevételi forrásaikat valahonnan pótolniuk kell. – E díjforma az utak hosszától is függ, és némely légitársaságnál különbözik, de jellemzően több ezer forinttól kezdődik. A Malévnél például 1000, 5500, sőt több, a Vista Utazási Irodánál pedig a tengerentúlra már több 10 ezer forint is lehet – fogalmazott a szóvivő. Az egyesület kezdettől tiltakozott a fogyasztókat sújtó – többletszolgáltatás nélküli áremelés – ellen. Ez ugyanis szerinte egyáltalán nem az „átláthatóbb és kedvezőbb árstruktúra” bizonyítéka, hanem éppen ellenkezőleg, egy olyan intézkedés, amelynek eredményeként a szolgáltató bevételeit a fogyasztók pénztárcáján keresztül, leplezetten kívánja növelni.

„Az OFE nem a cégek (légitársaságok és utazási irodák) azon jogát vonja kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, hanem, hogy ténylegesen nem létező költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat” – áll a közleményben. Az egyesület leszögezte: az utas vásárláskor nem magáért a jegyért, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásért fizet. – Többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó pluszszolgáltatás ellenében volna jogosult, márpedig az, hogy a jegyet a kezünkbe kapjuk, nem nevezhető annak. A mai ítélet nem jogerős – közölte a szóvivő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.