Új BA-pályázat: elégedetlen dolgozók, etikai aggályok

Új pályázatot írt ki a Budapest Airport többségi részesedésének értékesítésére az ÁPV Rt. A dolgozók képviselői továbbra is elégedetlenek a jogszabályban előírt egyeztetéssel. A Fidesz fenntartja álláspontját: nem etikus, jogilag aggályos, elkapkodott és szükségtelen a Budapest Airport Rt. privatizációja.

MNO
2005. 10. 28. 13:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A privatizációs szervezet közleménye szerint az egyfordulós, zártkörű pályázaton a cég 75 százalék mínusz 1 szavazatot kitevő részvénycsomagját lehet megszerezni.

A tenderre öt, megfelelő üzemeltetési tapasztalattal és tőkeerővel rendelkező befektető kapott meghívást: két német, egy angol, egy ausztrál és egy dán konzorcium. Az ajánlatokat november 14-ig várja az ÁPV Rt.

A dolgozók képviselői továbbra is elégedetlenek a jogszabályban előírt egyeztetéssel, aminek hiánya miatt az első pályázatot vissza kellett vonni.

Elkótyavetyélnék?

A Fidesz fenntartja álláspontját: nem etikus, jogilag aggályos, elkapkodott és szükségtelen a Budapest Airport Rt. privatizációja – áll abban a közleményben, melyet Márton Attila fideszes képviselő juttatott el szerkesztőségünkbe.

A kormányzat a bíróság által érvénytelennek nyilvánított korábbi fordulókból emelt át elemeket a ma meghirdetett új privatizációs pályázatba, így például az öt korábban részt vett cég meghívását. Ez ellentmond a jogerős ítéletnek, mely teljesen új eljárás lefolytatását írta elő. A nemzeti vagyon megóvása iránt érzéketlen kabinet valamilyen okból eleve ki akarja zárni az újabb esetleges befektetőket a privatizációból. Ezt támasztja alá a rendkívül szoros pályázati beadási határidő, ami arra is utal, hogy a kártyavárként összeomló költségvetés mind katasztrofálisabb hiányát a kormány gyors vagyonkiárusítással próbálja orvosolni – olvasható a dokumentumban, mely szerint a kormány jól működő, nyereséges cégeket kótyavetyél el, a pénzügyi és politikai túlélés érdekében.

Batiz: A Ferihegyi reptér fejlesztése a nemzet érdeke

A kormány meggyőződése, hogy a Ferihegyi reptér fejlesztése a nemzet érdeke. A külföldi szakmai befektetők részéről erőteljes az érdeklődés, hogy a magyar állam oldalán részt vegyenek a fejlesztésben. Magyarországnak nem szabad elszalasztania ezt az esélyt, máskülönben lemarad a régiós versenyben – hangsúlyozta Batiz András kormányszóvivő közleményében.

A három év kollektív szerződés megtartását szorgalmazzák

A Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezetének elnöke, Kováts István a Távirati Irodának elmondta: a törvényi előírásoknak megfelelően hét napig tartottak az egyeztetések, de azok a munkáltató és a privatizációs szervezet hibájából formaiak voltak. A szakszervezet a Budapest Airport Rt. stratégiai fontosságú területein dolgozók 40 százalékát tömöríti, nemcsak a gépkocsivezetőket. Az Üzemi Tanács ugyanakkor nem csak a szakszervezeti tagok érdekeiket képviseli – tette hozzá. A szakszervezet kilenc pontban tette közzé azt, hogy az ÁPV Rt. milyen vállalásokat várjon el a befektetőktől. Összességében a szakszervezet a három éves kollektív szerződés megtartását szorgalmazza.

A repülőgépek és utasok kiszolgálásával, valamint más forgalmi tevékenységgel foglalkozó Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete nem látja biztosítottnak a dolgozók szociális és gazdasági érdekeinek védelmét a privatizációs tenderben – mondta az MTI-nek a szakszervezet megbízott vezetője, Pető Alfréd. Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke reményét fejezte ki, hogy folytatódhatnak a tárgyalások a munkáltatóval és a tulajdonossal, és a legfontosabb kérdésekben sikerül megállapodni.

Magyar Rádió, MNO

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.