A privatizációs szervezet közleménye szerint az egyfordulós, zártkörű pályázaton a cég 75 százalék mínusz 1 szavazatot kitevő részvénycsomagját lehet megszerezni.
A tenderre öt, megfelelő üzemeltetési tapasztalattal és tőkeerővel rendelkező befektető kapott meghívást: két német, egy angol, egy ausztrál és egy dán konzorcium. Az ajánlatokat november 14-ig várja az ÁPV Rt.
A dolgozók képviselői továbbra is elégedetlenek a jogszabályban előírt egyeztetéssel, aminek hiánya miatt az első pályázatot vissza kellett vonni.
Elkótyavetyélnék?
A Fidesz fenntartja álláspontját: nem etikus, jogilag aggályos, elkapkodott és szükségtelen a Budapest Airport Rt. privatizációja – áll abban a közleményben, melyet Márton Attila fideszes képviselő juttatott el szerkesztőségünkbe.
A kormányzat a bíróság által érvénytelennek nyilvánított korábbi fordulókból emelt át elemeket a ma meghirdetett új privatizációs pályázatba, így például az öt korábban részt vett cég meghívását. Ez ellentmond a jogerős ítéletnek, mely teljesen új eljárás lefolytatását írta elő. A nemzeti vagyon megóvása iránt érzéketlen kabinet valamilyen okból eleve ki akarja zárni az újabb esetleges befektetőket a privatizációból. Ezt támasztja alá a rendkívül szoros pályázati beadási határidő, ami arra is utal, hogy a kártyavárként összeomló költségvetés mind katasztrofálisabb hiányát a kormány gyors vagyonkiárusítással próbálja orvosolni – olvasható a dokumentumban, mely szerint a kormány jól működő, nyereséges cégeket kótyavetyél el, a pénzügyi és politikai túlélés érdekében.
Batiz: A Ferihegyi reptér fejlesztése a nemzet érdeke
A kormány meggyőződése, hogy a Ferihegyi reptér fejlesztése a nemzet érdeke. A külföldi szakmai befektetők részéről erőteljes az érdeklődés, hogy a magyar állam oldalán részt vegyenek a fejlesztésben. Magyarországnak nem szabad elszalasztania ezt az esélyt, máskülönben lemarad a régiós versenyben – hangsúlyozta Batiz András kormányszóvivő közleményében.
A három év kollektív szerződés megtartását szorgalmazzák
A Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezetének elnöke, Kováts István a Távirati Irodának elmondta: a törvényi előírásoknak megfelelően hét napig tartottak az egyeztetések, de azok a munkáltató és a privatizációs szervezet hibájából formaiak voltak. A szakszervezet a Budapest Airport Rt. stratégiai fontosságú területein dolgozók 40 százalékát tömöríti, nemcsak a gépkocsivezetőket. Az Üzemi Tanács ugyanakkor nem csak a szakszervezeti tagok érdekeiket képviseli – tette hozzá. A szakszervezet kilenc pontban tette közzé azt, hogy az ÁPV Rt. milyen vállalásokat várjon el a befektetőktől. Összességében a szakszervezet a három éves kollektív szerződés megtartását szorgalmazza.
A repülőgépek és utasok kiszolgálásával, valamint más forgalmi tevékenységgel foglalkozó Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete nem látja biztosítottnak a dolgozók szociális és gazdasági érdekeinek védelmét a privatizációs tenderben – mondta az MTI-nek a szakszervezet megbízott vezetője, Pető Alfréd. Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke reményét fejezte ki, hogy folytatódhatnak a tárgyalások a munkáltatóval és a tulajdonossal, és a legfontosabb kérdésekben sikerül megállapodni.
Magyar Rádió, MNO

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben