Uj Péter: Útszéli Wittgenstein

MNO
2005. 10. 05. 7:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Uj Péter: Csak az nyugtalanít engemet – útszéli Wittgensteinként, quasi –, hogy a reklámokról szóló metareklámnyelv elborítja lassan az agyakat, és itten nem arra a jelenségcsoportra gondolok, amelybe például az „ingyen” szó legyilkolása tartozik (lásd: „nulla forintos percdíj”, „nulla forintos kezdőrészlet”, ami ráadásul úgy hülyeség, ahogy van, nulla forint nincsen ugyanis, az nem forint, hanem semmi), hanem arra, hogy amikor végignézem a havonta elém kerülő öt-hat kommunikációs és reklámszaklapot, nehezen találok benne olyan mondatot, amely nem egy teljesen hétköznapi, egyszerű magyar nyelven is nagyszerűen megfogalmazható állítás marketinges metanyelvre átbonyolított változata. Ez a válságjelenség mindenkinél fölüti a fejét, aki túl sokat foglalkozik önmagával. (És ennyit még az újságírószakma sem foglalkozik önmagával, pedig ott is volnának narcisztikus hajlamok rendesen).

(Népszabadság, 2005. október 5.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.