Megalapozatlan kijelentéseket szerepeltető reklámkampányt indított el az országos napilapokban tegnap Kóka János gazdasági miniszter. A december 22-ig tartó sajtópropagandára ezúttal nettó 48,1 millió forintnyi közpénzt költ a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). A júniusi, Lendületben az ország és az augusztusi, Közös siker című hirdetések után a most folyó kampány a Mi vagyunk a változás elnevezést kapta. A hirdetés szerint „a külföldi befektetők és a világ is úgy érzi, hogy gazdaságunk sikeres, az elmúlt száz évben soha nem teljesítettünk ilyen jól”. A reklám egyik legkérdésesebb pontját a magyar gazdaságra vonatkozó megállapítás jelenti, Kóka ugyanis az Európai Unió által közzétett idei és tavalyi növekedési adatokat megcáfolva úgy véli: „Európában sehol nem volt ekkora a növekedés.” Ezzel szemben az Eurostat és a Központi Statisztikai Hivatal adatai azt mutatják, hogy a közép- és kelet-európai új uniós tagállamok közül tavaly és az idén éppen hazánk volt az egyik leggyengébben teljesítő ország, miközben 2002-től folyamatosan elmaradtunk a régiós átlagtól. Hasonló a helyzet az államadósságot és az államháztartási hiányt vizsgálva: mindkettő vonatkozásában sereghajtónak számítunk.
A hirdetés szerint a kormány 500 kilométernyi autópályát épít 2006-ig, az utak a határokig érnek majd el. A Nemzeti Autópálya Rt. adatai értelmében ugyanakkor 2002 elejétől 2006 végéig összességében 467 kilométer gyorsforgalmi út épült, illetve épül az országban, ám ebben szerepel az a 106 kilométer is, amely 2000–2002 között épült meg, illetve a polgári kabinet döntött róla, de később adták át.
Kóka megállapításának pikantériája, hogy az Európai Unió által már kétszer elítélt magas költségvetési hiányunk, illetve az ellenünk folytatott túlzottdeficit-eljárás éppen a kohéziós alapokból juttatandó támogatásokat veszélyeztetheti, márpedig e források legnagyobb részét Magyarország éppen az infrastruktúra fejlesztésére költené.
Az újabb sikerpropaganda okát firtató kérdésünkre Tóth Judit, a gazdasági tárca szóvivője elmondta: Kóka János joga és kötelessége, hogy tájékoztassa a közvéleményt a gazdaság valós helyzetéről. Mint fogalmazott, a hirdetéssorozat valamennyi magyar állampolgárnak szól, s célja a tisztánlátás elősegítése. A tegnap megjelent propagandán kívül Tóth Judit december 22-ig további öt új hirdetést ígért, amelyet Kóka János a Népszabadság, a Népszava, a Blikk és a Metro napilapokban tesz közzé.
Döbbenetes, hogy a kormány újra közpénzből, megalapozatlan kijelentésekkel hirdeti a nem létező sikereit, miközben az Európai Unió és valamennyi hazai és külföldi gazdaságkutató egyre többször fejezi ki aggodalmát a magyar gazdasági folyamatok miatt – reagált a hirdetéssorozatra Tállai András, a Fidesz gazdaságpolitikusa, aki emlékeztetett: a múlt héten éppen az egyik legnagyobb nemzetközi pénzintézet állapította meg, hogy Magyarország a jéghegy felé tart.
Mint ismeretes, a mostani kampányhoz hasonlóan a dübörgő magyar gazdaságról számolt be a júniusban elkezdett, Magyarország: kirobbanó siker című hirdetéssorozat és az augusztusban indított, Közös siker elnevezésű reklámkampány. A sajtóhirdetések akkor 50 millió forintnyi közpénzt emésztettek fel.
Így alázza meg Magyar Péter rendszeresen a nőket - videó