A GKM közpénzből finanszírozza sajtókampányát

Fél éven belül a harmadik sajtókampányát indította útjára tegnap Kóka János gazdasági miniszter, aki Mi vagyunk a változás címmel adott fel egész oldalas hirdetéseket az országos napilapokban. A karácsonyig tartó sikerpropagandára – amely olyan megállapításokat tartalmaz, hogy hazánk soha nem teljesített ilyen jól az utóbbi száz évben – nettó 48,1 millió forintnyi közpénzt költ a minisztérium.

Magyar Nemzet
2005. 12. 05. 23:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megalapozatlan kijelentéseket szerepeltető reklámkampányt indított el az országos napilapokban tegnap Kóka János gazdasági miniszter. A december 22-ig tartó sajtópropagandára ezúttal nettó 48,1 millió forintnyi közpénzt költ a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). A júniusi, Lendületben az ország és az augusztusi, Közös siker című hirdetések után a most folyó kampány a Mi vagyunk a változás elnevezést kapta. A hirdetés szerint „a külföldi befektetők és a világ is úgy érzi, hogy gazdaságunk sikeres, az elmúlt száz évben soha nem teljesítettünk ilyen jól”. A reklám egyik legkérdésesebb pontját a magyar gazdaságra vonatkozó megállapítás jelenti, Kóka ugyanis az Európai Unió által közzétett idei és tavalyi növekedési adatokat megcáfolva úgy véli: „Európában sehol nem volt ekkora a növekedés.” Ezzel szemben az Eurostat és a Központi Statisztikai Hivatal adatai azt mutatják, hogy a közép- és kelet-európai új uniós tagállamok közül tavaly és az idén éppen hazánk volt az egyik leggyengébben teljesítő ország, miközben 2002-től folyamatosan elmaradtunk a régiós átlagtól. Hasonló a helyzet az államadósságot és az államháztartási hiányt vizsgálva: mindkettő vonatkozásában sereghajtónak számítunk.

A hirdetés szerint a kormány 500 kilométernyi autópályát épít 2006-ig, az utak a határokig érnek majd el. A Nemzeti Autópálya Rt. adatai értelmében ugyanakkor 2002 elejétől 2006 végéig összességében 467 kilométer gyorsforgalmi út épült, illetve épül az országban, ám ebben szerepel az a 106 kilométer is, amely 2000–2002 között épült meg, illetve a polgári kabinet döntött róla, de később adták át.

Kóka megállapításának pikantériája, hogy az Európai Unió által már kétszer elítélt magas költségvetési hiányunk, illetve az ellenünk folytatott túlzottdeficit-eljárás éppen a kohéziós alapokból juttatandó támogatásokat veszélyeztetheti, márpedig e források legnagyobb részét Magyarország éppen az infrastruktúra fejlesztésére költené.

Az újabb sikerpropaganda okát firtató kérdésünkre Tóth Judit, a gazdasági tárca szóvivője elmondta: Kóka János joga és kötelessége, hogy tájékoztassa a közvéleményt a gazdaság valós helyzetéről. Mint fogalmazott, a hirdetéssorozat valamennyi magyar állampolgárnak szól, s célja a tisztánlátás elősegítése. A tegnap megjelent propagandán kívül Tóth Judit december 22-ig további öt új hirdetést ígért, amelyet Kóka János a Népszabadság, a Népszava, a Blikk és a Metro napilapokban tesz közzé.
Döbbenetes, hogy a kormány újra közpénzből, megalapozatlan kijelentésekkel hirdeti a nem létező sikereit, miközben az Európai Unió és valamennyi hazai és külföldi gazdaságkutató egyre többször fejezi ki aggodalmát a magyar gazdasági folyamatok miatt – reagált a hirdetéssorozatra Tállai András, a Fidesz gazdaságpolitikusa, aki emlékeztetett: a múlt héten éppen az egyik legnagyobb nemzetközi pénzintézet állapította meg, hogy Magyarország a jéghegy felé tart.

Mint ismeretes, a mostani kampányhoz hasonlóan a dübörgő magyar gazdaságról számolt be a júniusban elkezdett, Magyarország: kirobbanó siker című hirdetéssorozat és az augusztusban indított, Közös siker elnevezésű reklámkampány. A sajtóhirdetések akkor 50 millió forintnyi közpénzt emésztettek fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.