Torba Tamás: Kérdések a BA Rt. privatizációja kapcsán

MNO
2005. 12. 06. 8:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Torba Tamás: A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) elnökének többszöri felvetése a BA Rt. BÉT-en keresztüli privatizációjáról az eladó részéről válasz nélkül maradt, illetve az egyik pályázó (Fraport Rt.) képviselője hangot adott ellenvéleményének (portfolio.hu, 2005. november). Azon lehet vitatkozni, hogy a BÉT elegendő méretű-e egy több száz milliárd forintos nagyságrendű tranzakció sikeres lebonyolításához, mindenesetre az alábbi kérdések merülnek fel:
1. Ha egyszer „lendületben az ország”, akkor miért szükséges az egyik legnagyobb, évi tízmilliárdos eredményt termelő társaságot egyben eladni?
2. Miért nem lehetett a BA Rt.-t értékesíteni (ha feltételezzük, hogy el kell adni) több tőzsdén egyszerre? Például BÉT, London, Frankfurt, urambocsá Moszkva, New York, Varsó?
3. Megkérdezte-e valaki a menedzsmentet, hogy tudna-e olyan üzleti modellt felvázolni, amelynek keretében az ő vezetésével biztosítható a BA Rt. hosszú távú, eredményes működése, tekintettel a légi közlekedés régiós fejlődésére és a cégben rejlő tartalékokra? Felmerült-e egy menedzsment vezette, nyilvános kibocsátással/értékesítéssel egybekötött vezetői/dolgozói kivásárlás lehetősége?
4. Felmerült-e a külső forrásból történő tőkeemelés lehetősége minimum 50 százalék mínusz egy szavazat állami tulajdon megtartása mellett?

(Magyar Nemzet, 2005. december 6.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.