Torba Tamás: A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) elnökének többszöri felvetése a BA Rt. BÉT-en keresztüli privatizációjáról az eladó részéről válasz nélkül maradt, illetve az egyik pályázó (Fraport Rt.) képviselője hangot adott ellenvéleményének (portfolio.hu, 2005. november). Azon lehet vitatkozni, hogy a BÉT elegendő méretű-e egy több száz milliárd forintos nagyságrendű tranzakció sikeres lebonyolításához, mindenesetre az alábbi kérdések merülnek fel:
1. Ha egyszer „lendületben az ország”, akkor miért szükséges az egyik legnagyobb, évi tízmilliárdos eredményt termelő társaságot egyben eladni?
2. Miért nem lehetett a BA Rt.-t értékesíteni (ha feltételezzük, hogy el kell adni) több tőzsdén egyszerre? Például BÉT, London, Frankfurt, urambocsá Moszkva, New York, Varsó?
3. Megkérdezte-e valaki a menedzsmentet, hogy tudna-e olyan üzleti modellt felvázolni, amelynek keretében az ő vezetésével biztosítható a BA Rt. hosszú távú, eredményes működése, tekintettel a légi közlekedés régiós fejlődésére és a cégben rejlő tartalékokra? Felmerült-e egy menedzsment vezette, nyilvános kibocsátással/értékesítéssel egybekötött vezetői/dolgozói kivásárlás lehetősége?
4. Felmerült-e a külső forrásból történő tőkeemelés lehetősége minimum 50 százalék mínusz egy szavazat állami tulajdon megtartása mellett?
(Magyar Nemzet, 2005. december 6.)
Két új program indul a fiataloknak, több tíz milliárd forinttal támogatja őket a kormány
