Az ügyben a Levegő Munkacsoport és több helyi civil szervezet tett panaszt, mert úgy vélik, hogy a múlt év novembere óta hatályos közigazgatási eljárási törvény korlátozza az autópálya-építési eljárásoknál az állampolgári részvétel lehetőségét, az ügyféli jogok elismerését, a bírósági felülvizsgálatot. Az Európai Bizottság kérésére a helyi lakosság érdekeit képviselő szervezetek megjelölték azokat az uniós irányelveket, amelyeket a magyar hatóságok az építési engedélyezési eljárás során megsértettek.
A vitatott szakaszt részben építését uniós pénzből fizetik. A civil szervezetek szerint a Csömör és Árpádföld közötti szakasz felesleges, mert a Pécel és Gödöllő között épülő gyorsforgalmi út révén egyébként is megvalósul az M0-ás keleti szektora.
„Az egyesületek rendkívül aggasztónak értékelik ezeket a folyamatokat, amelyek a jogállamiságba vetett bizalom megingásával fenyegetnek. Ezek a tendenciák azt bizonyítják, hogy rövid távú, közösségi érdekeknek álcázott gazdasági, pénzügyi vagy akár politikai részérdekek kiszolgálása került előtérbe. Beláthatatlan következményei lehetnek, ha ennek érdekében — mint ebben az esetben is – az alapvető alkotmányos állampolgári jogok is megkérdőjelezhetővé válnak” – áll az Árpádföldi Polgárok Érdekközössége (ÁPÉK), a Csömöri Érdekvédelmi Közösség (CSÉK), a Kisszentmihályért Egyesület, a Levegő Munkacsoport és a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület (SZIKE) által közösen jegyzett közleményben.
Jó hír: megszűnhetnek a dugók az M7-esen
