Eddig mindössze 67 cég csatlakozott a kormány áfacsökkentési akciójához. Az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium által lebonyolított programban védjegyet kapnak azok a kereskedők és szolgáltatók, amelyek érvényesítik áraikban a januártól érvényes, öt százalékpontos áfacsökkentést – cikkezik a Magyar Hírlap.
A potenciálisan érintett mintegy hatvanezer vállalkozáshoz képest kevésnek tűnhet a védjegyesek száma, Mesterházy Attila, a tárca politikai államtitkára azonban úgy véli, ez csak a látszat. A matricát elnyerők között ugyanis ott van a kiskereskedelmi szektort meghatározó nagy kereskedelmi láncok többsége – mondta el a lapnak az államtitkár. Szerinte amúgy sem az volt az akció célja, hogy minden vállalkozást megnyerjenek, hanem az, hogy a nagy tömegű vásárlót kiszolgáló kereskedők érvényesítsék áraikban az áfacsökkentést, hiszen a fogyasztók pénztárcáját ők befolyásolják a leginkább. A januári árfelmérés szerint a boltok 45 százaléka érvényesítette az áfacsökkentést. Sok kereskedő januárban még kivárt, tíz százalékuk pedig az áfacsökkentés mértékét meghaladó emelést hajtott végre.
A januári inflációs adat ennél pesszimistább képet mutat: a KSH szerint januárban az öt százalékpontos áfacsökkentés mindössze 1,1 százalékkal mérsékelte az átlagos árszínvonalat. Az adócsökkentés hatása főként a ruházati termékeknél, a tartós fogyasztási cikkeknél, s az üzemanyagoknál volt megfigyelhető. Az élelmiszerárak ugyanakkor decemberhez viszonyítva 0,7 százalékkal emelkedtek.
(Magyar Hírlap)

Halálosan megfenyegették Magyar Péter emberei a HírTV műsorvezetőjét