A Nemzeti Autópálya Rt-nél tett miniszterelnöki látogatás csupán fél órát tartott. Ez alatt az idő alatt Gyurcsány Ferenc és Kóka János közlekedési miniszter a 2002-től máig, sőt, a 2013-tól 2015-ig tartó hosszú távú fejlesztési terveket is áttekintette, és a még csak maketten létező, de eredetileg 2006-ra beígért északi új Duna-hídra is vetettek egy pillantást.
A kormányfő azt mondta: nem túlzás azt állítani, hogy 40 év vágya és sokszor álma valósult meg az elmúlt négy évben, amikor 2006 végéig összesen 511 kilométer autópálya épül meg az országban, hitelből. Ezzel mintegy duplájára bővül az ország sztrádahálózata. „Jelentős részben egy nagy kötvénykibocsátásból finanszírozzuk, amelynek az értéke mintegy 500 milliárd forint. Úgy tekintünk erre, mint befektetés a jövőbe” – mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.
A Fidesz elnöke országjáró körútjának egyik állomásán, Szentesen számokkal érzékeltette, hogy a jelentős hitelfelvétel mellett uniós mércével mérve is Magyarországon a legdrágábbak az éves sztrádamatricák. „Magyarországon az éves autópálya-matrica díja egy kilométerre lebontva 51 forint. Ausztriában meg 9. És mi fizetünk, sőt elfogadjuk azokat a plakátokat, amiket látunk úton-útfélen. Hát ez egy siker, nem?” – tette fel a kérdést Orbán Viktor, a Fidesz elnöke.
Gyurcsány Ferenc a 2007-től kezdődő időszak közlekedés-fejlesztésének további fő irányai között jelölte meg az autópályákra csatlakozó alacsonyabb rendű utak fejlesztését és a vasútfejlesztést.
(hirtv.hu)

Földrengés volt Magyarországon