Megszűnő BKV-vonalak, feltúrt város

Számtalan járatritkítást tartalmazott a BKV, 2006-ra elfogadott új szolgáltatási szerződése, azonban azt a civilek és az ellenzék nyomására visszavonta a Városüzemeltetési Bizottság. A Thököly úti villamosjárat megszűntetésének szándékáról és a Szabadság híd másfél éves lezárásáról is szó volt a bizottság mai ülésén.

MNO
2006. 02. 06. 13:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számtalan járatritkítást tartalmazott a BKV, 2006-ra elfogadott új szolgáltatási szerződése. A mai napon a civilek és az ellenzék nyomására ezt visszavonta a Városüzemeltetési Bizottság – jelentette ki Szálka Miklós, a testület alelnöke délelőtti sajtótájékoztatóján. Így tehát a 2005-ben megismert módon közlekedik továbbra is a 28-as, 37-es villamos és a 77-es és a 85-ös autóbusz – írja a Fidesz honlapja. A repülőtéri busz 200-as viszonylat számon közlekedik majd. A járat nem áll meg az 1-es terminálnál csak visszafelé, ezért a javaslatot az ellenzék nem támogatta.

A politikus arról is beszámolt, hogy a Thököly úti villamosjárat megszűntetését szorgalmazta egy tanulmányra hivatkozva a bizottság. Szálka hangsúlyozta, hogy a Bosnyák tér és Újpalota között éppen hogy fejleszteni kell a tömegközlekedési kapcsolatot. Ennek kapcsán emlékeztetett arra a régi fideszes javaslatra, hogy a 4-es metró első lépésben Újpalota és a Keleti pályaudvar között épüljön meg.

A városvezetés a Szabadság híd másfél éves lezárásával számol a Vámház körúti metrómegálló építése ürügyén. A fideszes szakember a hídon folyó villamosforgalom fenntartása mellett érvelt.

Szálka Miklós utalva a tavalyi Lajos utca, Pacsirtamező utcai gázvezeték építésre (amelynek során hónapokig mindkét sáv le volt zárva), majd pedig a Vámház körúti útfelbontásra – jelezte, a közműszolgáltatók ilyen esetekben mindig vis majorra hivatkoznak. Az utóbbi időben nagyon megszaporodtak az ilyen események. A várospolitikus ezt azzal magyarázta, hogy csupán ezzel az indokkal lehet felbontani öt évnél korábban az újonnan leaszfaltozott utakat. Mindezek miatt a Városüzemeltetési Bizottság ülésén javasolta, hogy vizsgálják meg az előző év vis major eseteit, hogy valóban annak tekinthetőek-e.

Az ülést követően Perlaki Jenő képviselő, a bizottság tagja jelezte, hogy a BKV több, mint 30 buszjáratán utaslemaradás történik csúcsidőben. A mai ülésre beterjesztett BKV-anyag azt ecseteli, miért nem képes kezelni ezt a helyzetet. A Fidesz képviselői a vitában azonban bebizonyították, hogy a jelenlegi források átszervezésével ezt hogyan lehet megoldani. Ennek eredményeként a BKV április közepéig köteles szervezési intézkedéseket tenni, amely 90 százalék alá viszi a járművein az utaslétszámot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.