A Colgate-Palmolive Magyarország Kft. legutóbbi kirívóan magas, 267 millió forintos versenyhatósági büntetése nem véletlen döntés volt, hanem egy trend kezdetét is jelentheti a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fogyasztóvédelmi gyakorlatában – mondta a Világgazdaságnak Tóth Tihamér, a versenytanács elnöke. Úgy vélekedett, a Colgate-ügy jól példázza a fogyasztói versenyügyek megnövekedett jelentőségét és a nagyobb szigort a jogsértőkkel szemben.
Ezzel a területtel mintegy két éve önálló iroda foglalkozik a GVH-ban, a honlapon közzétették a hivatal fogyasztóvédelmi policy tervezetét. Hamarosan végleges formát nyer a fogyasztói ügyekben alkalmazandó bírságkiszabási közleménytervezet. A bírság összege kapcsán mérlegelik a jogsértés súlyát, annak piaci hatását, számításba veszik, hogy a cég milyen előnyhöz jutott a fogyasztót megtévesztő reklámmal vagy a termékhez fűzött hiányos tájékoztatással. A vállalkozás számára kedvezőbb megítélést jelenthet, ha elismeri tettét, illetve önként felhagy a szabálytalan magatartással. Pórul járhat, ha a versenyhatósági elmarasztalás után a korábbihoz hasonló jogsértést követ el.
Ha egy neves, nagy cég a fogyasztók jelentős hányadát elérő médiumban huzamos ideig megtévesztő módon reklámoz, különösen, ha ezt nem először teszi, úgy a hivatal kötelességének tartja a valóban elrettentő erejű bírság kiszabását – hangsúlyozta Tóth Tihamér.
(Forrás: Világgazdaság)

Csak kevesen válaszolják meg mind a 7 találós kérdést helyesen – Önnek sikerül?