A kampányidőszak levéldömpingje a második karácsony a postának – mondta a Magyar Hírlapnak Tomecskó Tamás, a Magyar Posta szóvivője. Azt nem közölte, hogy a választások várhatóan mennyit hoznak a társaság konyhájára, de az évvégi adatok alapján lehet közelítő számításokat végezni. A posta decemberben mintegy 80-82 millió levelet és egymillió csomagot kézbesített, ez az egész évi forgalom 10-11 százaléka. A tavalyi 167 milliárdos árbevétel tükrében ez nagyjából 17-18 milliárdos karácsonyi forgalmat jelenthet.
A 2002-es parlamenti és önkormányzati választások kapcsán 57 millió választási küldeményt kézbesítettek a postások, négymillióval többet, mint 1998-ban – derül ki a társaság éves jelentéséből. Ez az 1,1 milliárd darabra rúgó sima levélforgalom mintegy öt százalékát jelentette 2002-ben. A posta ebben az évben – 2001-hez képest – 17 százalékkal több, összesen 127,8 milliárd forint nettó árbevételt ért le.
Mindennek ellenére a kampánylevéldömping nem igényel többletkapacitást a postától. Az év végi csúcsforgalomban a küldemények feldolgozásához kölcsönzött munkaerőt is igénybe kell vennie a cégnek, választások idején viszont erre nincs szükség. A fővárosban és az agglomerációban ugyanakkor a postások helyett gyakran vállalkozók kézbesítik a küldeményeket. Ezekben a körzetekben ugyanis a posta egyszerűen nem talál elegendő munkaerőt – közölte a Magyar Hírlap.
Nem érdemes rutinból vásárolni a jövő évi autópályamatricákat – mutatjuk az újdonságokat















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!