Szerepel a Miniszterelnöki Hivatal ismertetőjében az is, hogy még az előző kormány által előkészített szakasz nélkül is 450 kilométerrel bővül a gyorsforgalmi utak hossza. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a héten a Nemzeti Autópálya (NA) Rt., valamint az Állami Autópálya Kezelő Rt.-nél tett látogatásakor arról beszélt, hogy 245 kilométert már átadtak, további 266 kilométer 2006 végéig elkészül. Az M3-as Füzesabony– Polgár közötti szakaszát a Fidesz által előkészítettként említik, pedig ezen az autópályán 2002 tavaszán már az útburkolat is elkészült, hasonlóképpen az azóta forgalomba helyezett M9-essel és a szekszárdi Duna-híddal együtt. Nem mellékes az sem, hogy az M3-as, M30-as, M7-es és M70-es autópályák új szakaszainál megkötött szerződéssel, illetve építési engedélyekkel rendelkezett az NA Rt., így a hivatalba lépő kabinet meghirdethette a tendereket. Ebben az időszakban lényegében 200 kilométer hosszú nyomvonalon és két folyami hídnál voltak építkezések.
A Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány 2005 végéig összesen 245 kilométer hosszú új autópályát adott át, ebből viszont csak 75 kilométer azon szakaszok hossza (az M5-ös és az M0-s autópályák új szakaszai), amiről a szocialista–liberális kabinet döntött, és azt meg is építtette. A 2002-es kormányváltás évében 64 kilométerrel, 2003-ban 29-cel, 2004-ben 57-tel, 2005-ben pedig 95 kilométerrel bővült a sztrádahálózat hossza. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról, hogy az M3-as, M30-as, M7-es, M70-es, valamint az M9-es gyorsforgalmi utak megépítésében (ez összesen 170 kilométer) a polgári kabinetnek is jelentős szerepe volt.
Ennek azért van nagy jelentősége, mert maga az előkészítés – tervezés, engedélyezés, területvásárlás, építési engedély kiadása – gyakran tovább tart, mint az építés, jelentős munka- és anyagi ráfordítás mellett. Ugyanakkor a megkezdett nagyberuházásokat már a Medgyessy-kabinet adta át, így például az autópálya-hálózathoz kapcsolódóan az Oszlárnál épült Tisza-hidat (ez az átkelő kapcsolta be a Tiszántúlt az autópálya-hálózatba), valamint a szekszárdi Duna-hidat. Új sztrádának ugyan nem számít, de meghatározó fejlesztés volt a polgári kormány időszakában az M7-es Érd–Zamárdi közötti szakaszának felújítása és a hiányzó fél autópálya megépítése a 90–110-es kilométerszelvények között.
Az országban jelenleg 266 kilométer hosszú autópálya épül – ezekről már ténylegesen a Medgyessy- és a Gyurcsány-kabinet döntött –, az új szakaszokat (M3-as, M35-ös, M5-ös, M7-es, dunaújvárosi Duna-híd a felvezető M8-as szakasszal) a tervek szerint év végéig helyezik forgalomba. A kormány tájékoztatása és a szocialista kampány szerint a Fidesz összesen hét kilométer új autópályát adott át. Ebből az állításból kihagyták az 1998 őszén forgalomba helyezett M3-as Gyöngyös–Füzesabony közötti 44 kilométer hosszú szakaszát is. Pedig ezt az autópályát is a polgári kormány adta át.
A hivatalos tájékoztatással szemben jelentős infrastruktúra-fejlesztésekre is sor került 1998– 2002 között. A már említett autópálya-fejlesztések és -előkészítések mellett jelentős volt az országos úthálózathoz kapcsolódó hídépítési és felújítási program. Emellett a polgári kormány viszszavásárolta az M1-es autópálya Győr–Hegyeshalom közötti, magántőkéből épült, nagyon drágán üzemeltetett szakaszát is.

Újabb tó vizében találtak életveszélyes baktériumot