Bankkártyás fizetés a kiskereskedőknél is

Az elmúlt hónapokban az építőipari és az elektronikai kereskedők körében érzékeltek a szakemberek jelentősebb érdeklődést a bankkártyás fizetés iránt, de a bútorboltok, sőt az egészségügyi intézmények is jó piacnak számíthatnak majd. Legalábbis a Budapest Bank és az Erste is várakozásokon felüli érdeklődésről számolt be.

MNO
2006. 03. 09. 7:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tesztidőszak után rendszerét januárban „élesítő” Budapest Bank két hónap alatt több mint 100 kereskedői terminált helyezett ki – tájékoztatta a Napi Gazdaságot Eölyüs Endre. A pénzintézet bankkártya-operációs vezetője szerint az elmúlt hónapban már több mint 70 vállalkozó érdeklődött náluk az üzleti lehetőség iránt, annak dacára, hogy a bank a szolgáltatást egyelőre még csak saját ügyfeleinek kínálja. A megkeresés lényegében a „suttogó propagandának” köszönhető; a szakember szerint még a meglévő kereskedői-szolgáltatói partnereket sem keresték meg marketinganyagokkal – ezt áprilistól tervezik, így amelyik ügyfél most kopogtat ajtajukon, az bizonyosan valamelyik másik partnertől értesült a lehetőségről. A bank a komolyabb kampány idejére készül el az elfogadórendszerhez tartozó számlacsomagtermékkel, amelytől már új ügyfelek megszerzését is remélik.

Összességében a pénzintézet nem kevesebb, mint ezer kihelyezett terminállal számol az év végére. Az Erste Bank az elmúlt őszt arra szánta, hogy kiépítse a megfelelő értékesítési csatornákat és a technikai hátteret, aminek köszönhetően a bank most 1-2 hét alatt tud kihelyezni bankkártya-elfogadó (POS) terminálokat partnereihez – mondták el lapnak a bank sajtóosztályán. A postabanki időkből megörökölt, ám évekig lényegében nem fejlesztett bankkártya-elfogadói hálózat gyorsan növekszik, bár a bank szerint igazán összehasonlítható adatokat csak hosszabb idő után tudnak majd közölni. Az Erste a terminálok proaktív értékesítésének híve – ők keresik meg a potenciális elfogadóhelyeket, felajánlva az elfogadói szolgáltatáscsomaggal ötvözött lehetőséget.

Az Erste döntően a kiskereskedelmi egységekre alapozza stratégiáját, ugyanez a szegmens fontos a Budapest Banknak is. A szakember szerint az elmúlt hónapokban az építőipari és az elektronikai kereskedők körében érzékeltek jelentősebb érdeklődést, de a bútorboltok, sőt az egészségügyi intézmények is jó piacnak számíthatnak majd (a jelenlegi állás szerint). Az Erste fontos kitörési területnek látja az idegenforgalmi szezon előtt a vendéglátóipart – a nyugati országokhoz képest Magyarországon igen kevés étteremben lehet bankkártyával fizetni.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.