„Példátlan botrány” – „Kölcsön”-programmal kampányol Gyurcsány?

A Fidesz szerint példátlan politikai botrány, hogy az MSZP tíz napja saját választási programjaként tünteti fel a kormány által elkészített II. Nemzeti Fejlesztési Tervet. Az illetékes hivatal (NFH) honlapján olvasható anyagból valóban az derül ki, hogy a két programnak még a címe is megegyezik. Az MSZP egyébként eredetileg nem azt a programot fogadta el, amelyikkel most a kormányfő kampányol.

Néző László
2006. 03. 01. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint példátlan politikai botrány, hogy az MSZP tíz napja saját választási programjaként tünteti fel a kormány által elkészített II. Nemzeti Fejlesztési Tervet.

Az MSZP kongresszusán és az azóta eltelt időben a párt választási programjaként mutatják be a kormány és a parlamenti pártok, az országgyűlési frakciók valamint a legkülönbözőbb szakmai, társadalmi, érdekképviseleti és tudományos szervezetek által közösen, közpénzből elkészített fejlesztési tervet – írja a Fidesz közleménye. A kormány mai bejelentése után mindenki számára világossá vált, hogy egy kormány-dokumentumot, az Új Magyarország címet viselő II. Nemzeti Fejlesztési Tervet tünteti fel csalárd módon saját kampányanyagaként az MSZP. A rendszerváltoztatás után az emberek azt hihették, hogy egyszer és mindenkorra a múlt részévé válik a párt és állam összefonódása. Most azonban mindannyian megdöbbenve láthatják, hogy újra ilyen időket élünk.

A Fidesz szerint a nyilvánosság előtt kell választ adnia Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek és Hiller István MSZP-elnöknek, hogy az Új Magyarország Program a párt, az állam, a pártállam vagy az állampárt programja-e? Közpénzből elkészített pártprogramról vagy pedig pártpénzből készített kormány-előterjesztésről van-e szó? Ma mindenki számára világossá vált, hogy saját program hiányában Gyurcsány Ferenc MSZP-s miniszterelnök-jelölt és a szocialista párt idegen tollakkal ékeskedik, és botrányos módon pártprogramként mutatja be a közpénzből elkészített II. Nemzeti Fejlesztési Tervet – áll a Deutsch-Für Tamás frakcióvezető-helyettes által aláírt közleményben.

Mégis, kinek a programja?

Mint ismert, az Gyurcsány Ferenc a napokban mutatta be
„Új Magyarország” elnevezésű programját, s azóta is ezzel járja az országot. Mint arra a Magyar Nemzet nemrég ráirányította a figyelmet: a miniszterelnök által bemutatott „javaslatcsomag” nem azonos azzal a programmal, amire a szocialista párt kongresszusa áldását adta. Az utóbbi címe ugyanis: Erős köztársaság, sikeres Magyarország.

Baráth Etele szerint az MSZP a politikai irányokat rögzítő programra bólintott rá, az Új Magyarország pedig Gyurcsány Ferenc részletes miniszterelnöki programja. Az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter szavaiból az derült ki, hogy Gyurcsány Új Magyarországja a második nemzeti fejlesztési terv (NFT) számos részletét átvette.

Ez derül ki abból a közleményből is, amely a Nemzeti Fejlesztési Hivatal honlapján olvasható. Ebből megtudhatjuk, hogy mától elérhető az interneten az NFT II., mivel február 27-i ülésén úgy döntött a Kormány Fejlesztéspolitikai Kabinetje, hogy társadalmi egyeztetésre bocsátja a 2007 és 2013 közötti időszakban Magyarország számára hozzáférhető EU-támogatások felhasználásának stratégiai tervét, „Az új Magyarország programját”. Még a címe is kísértetiesen hasonlít a Gyurcsány által meghirdetett programra.

Választási kampány – uniós pénzen?

Az MNO is beszámolt arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Hivatal nettó másfél milliárd forintért uniós tájékoztató kampányt indít. A hivatal az unió strukturális alapjai magyarországi eredményeinek népszerűsítésére még tavaly nyáron négy tendert írt ki összesen nettó 1 milliárd 42 millió forint (bruttó 1 milliárd 790 millió) értékben. A terveik szerint 2006 januárjában indult volna be a kampány, ám azt egy megsemmisített közbeszerzési eljárás miatt a korábbi információk szerint csak február végén – március elején kezdhetik (kezdhették?) el, véletlenül éppen a választási kampánnyal egy időben.
Az uniós tájékoztató kampány semmiképpen sem lehet kormányzati PR: az Európai Bizottság figyeli az akciót, már most, az előkészítő szakaszban is jártak itt Brüsszelből auditorok – nyilatkozta még januárban Nagy Gábor Miklós, az NFH főosztályvezetője. Ha azt látják, hogy politikai színezete is van a kampánynak, visszafizettetik az országgal az uniós támogatás összegét. Előírás például, hogy nem jelenhet meg az eredményeket bemutató plakátokon a Magyar Köztársaság kormánya felirat – tette hozzá.

Ennek ellenére az egyik országos napilapban a minap megjelent – valószínűleg már e kampány részét képező – hirdetésben megjelent az egyik minisztérium neve, internetes elérhetősége.
Arról nem is beszélve, hogy amennyiben a Nemzeti Fejlesztési Tervet is bevonják a majd kétmilliárdos reklámhadjáratba, a szocialista program és az NFT II. név- és tartalom-azonossága legalábbis felveti azt a kérdést, hogy vajon nem „bújtatott” választási kampányra fordítják-e ezt az összeget...
A hivatal egyébként már korábban is reklámozta a Nemzeti Fejlesztési Tervet, példa erre az a szerződés, amelynek értelmében 2004. májusától 2005. januárjáig nettó 4 millió forint összegért az EU támogatásokat és a Nemzeti Fejlesztési Tervet népszerűsítő rádióműsorokat készíthetett a Klubrádió.
(Forrás: OS, Magyar Nemzet, nfh.gov.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.