A tervezettnél legalább fél évvel később érkeznek az új trolik idén a fővárosba, mert a Ganz Transelektro finanszírozási gondok miatt nem tudta teljesíteni a szerződésben foglalt határidőt, a március végi szállítást – írja a Népszabadság.
A BKV a tavaly márciusig üzembe állított hat új kocsi után az idén még 10-et tervezett venni, ám a megvalósítás kétségesnek tűnik. Pedig a trolijárműpark felújítási programja kezdetén, 2004-ben a közlekedési cég 45 korszerű szóló kocsit rendelt az akkori pályázat nyertesétől, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt.-től. A gyártó vállalta, hogy a járműveket 2008-ig leszállítja, járművenként 78,5 millió forintért.
Az erre az évre tervezett darabokkal a korszerűtlen, „rázós”, átlagosan 26 éves ZIU típusok nagy részét akarta kiváltani a cég. A Ganz-Solaris Trollinók úgynevezett önjáró üzemmóddal is rendelkeznek, amellyel szinte minden váratlan esetben (felsővezeték-szakadás, hálózati feszültség kimaradása, forgalmi akadály) képesek az utasokat legalább egy kilométeres szakaszon tovább szállítani. A járművek végsebessége óránként 55 kilométer.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója korábban jelezte, hogy a régi, sokat kritizált orosz gyártmányokat akkor is kivonják a forgalomból, ha a Solarisok nem érkeznek meg, legfeljebb átmenetileg buszokkal helyettesítik a környezetkímélő áramszedős járműveket. Az új kocsik üzembeállításához egyébként egyes megállókat át kell építeni, a garázsokban pedig az önjáró akkumulátorok töltési csatlakozásait is ki kell alakítani.
(Forrás: Népszabadság)

Hatalmas tűz lett egy bográcsozásból Debrecenben, több ember kórházba került