Az APEH kiiktatná a rendszerből az adamot, a pénzügyi tárca nem

Elképzelhető, hogy a 2005-ben életre hívott adóhatósági adómegállapítás a kevés érdeklődő miatt nem éli meg a harmadik évet – tudta meg a Világgazdaság. Az APEH meg szeretné szüntetni, a pénzügyi tárca viszont nem tud olyan körülményről, ami miatt erre szükség lenne.

MNO
2006. 05. 24. 7:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképzelhető, hogy a korábbi ígéretekkel és a törvényben foglalt menetrenddel szemben a vállalkozások a jövőben mégsem szabadulnak meg a munkáltatói adóbevallástól és a velejáró adminisztrációs terhektől – írja a Világgazdaság. A cikk szerint ennek hátterében az áll, hogy az említett adóbevallási forma kiváltására hivatott adóhatósági adómegállapítás (adam) megszűnhet, illetve egy szűk körre korlátozódhat.

A 2005-ben életre hívott adamot ugyanis az idén is igen gyér érdeklődés kísérte. A múlt évben egymillió magánszemélyt vártak a debütáló rendszerbe, azonban még a tízezret sem érte el azoknak a száma, akik a szóban forgó módon kívánták teljesíteni a szja-bevallási kötelezettségüket. A cikk szerint idén ráadásul még a tavalyinál is kettővel kevesebben szándékoztak az adam lehetőségével élni.

A fejlemények láttán az állami adóhatóság azzal a javaslattal fordult a Pénzügyminisztériumhoz, hogy az adamot ki kellene iktatni a rendszerből, vagy csak egy viszonylag szűk körre korlátozni – ismerte el a lap kérdésére Szikora János, az APEH elnöke.

A szakminisztérium sajtóosztálya azonban a lap megkeresésére azt a választ adta, hogy semmi sem került elő, amely a létező struktúrát, elfogadott szabályokat megváltoztatná – így az adam esetleges kiiktatása sem vetődött fel.
(vg.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.